برج ایفل و رنگ های آن:

بسیاری از مردم پاریس از برج ایفل که در سال ۱۸۸۹ ساخته شد متنفر بودند. اگر چه ممکن است در حال حاضر این موضوع غیرممکن به نظر برسد، اما اگر بدانید که برج ایفل ابتدا قرمز رنگ بوده، شاید بتوانید این احساس را درک کنید.

برج ایفل بین سالهای ۱۸۸۷ و ۱۸۸۹ ساخته شده است ، یک برج مشبک آهنی است که دارای ۳۲۴ متر طول است. این سازه ۱۹ بار نقاشی شده است ، شاهکاری که ۶۰ تن رنگ می گیرد. از سال ۱۹۶۸ سایه قهوه ای به طور خاص طراحی شده است ، اما در حال حاضر آماده می شود تا به رنگ زرد قهوه ای رنگ شود و پس از پایان کار رنگ طلایی تری به آن ببخشد.

رنگ آمیزی برج ایفل :

در طول دوره ساخت ، که هزینه تقریبی آن ۵۰ میلیون یورو (۶۰ میلیون دلار) است ، لایه های قبلی رنگ باید از بین بروند. این یک فرآیند خطرناک به دلیل وجود سرب است و برای کارگران نیاز به یک پروتکل بهداشتی سخت دارد. رنگ پوشش سازه توسط معمارانی که به طور خاص با بناهای تاریخی پاریس سر و کار دارند ، تجزیه و تحلیل شده است.

رنگ های قبلی برج ایفل :

ممکن است برای برخی از افراد تعجب آور باشد که بدانند این بنا قبلا با رنگهای روشن تر رنگ آمیزی شده است. هنگامی که برای اولین بار برپا شد ، برج به درخواست طراح آن ، گوستاو ایفل ، قرمز رنگ آمیزی شد و سه سال بعد این رنگ به نارنجی روشن تغییر یافت. در سال ۱۸۹۹ ، با رنگ آمیزی در پایه آن به رنگ زرد نارنجی و در بالای آن ، بسیار آفتابی شد. این ۴۷ سال را از سال ۱۹۰۷ تا ۱۹۵۴ سپری کرد و در سایه زرد قهوه ای پوشانده شد و در سال ۱۹۶۸ رنگ قرمز قهوه ای به خود گرفت.

 

صرف‌نظر از رنگی که وزارت فرهنگ و مسئولین شهر پاریس برای برج ایفل انتخاب خواهد کرد، ۶۰ تن رنگ برای رنگ کردن کامل بانوی آهنین پاریس لازم است. پروژه رنگ کردن برج ایفل  یکی از پروژه‌های بلندمدت پاریس خواهد بود. در طی ۱۵ سال آینده نیز بر روی برج ایفل بازساری‌های اساسی به ارزش ۳۶۹ میلیون دلار (۳۰۰ میلیون یورو) انجام می‌شود که یکی از آنها ساخت یک دیوار شیشه‌ای ضد گلوله در اطراف برج است.

برج ایفل به عنوان زمینه ای برای مسابقات سه گانه و شنای آب های آزاد در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ عمل خواهد کرد. بیش از ۲۵۰ میلیون نفر از زمان افتتاح سازه بازدید کرده اند و سالانه بیش از هفت میلیون نفر از آن بازدید می کنند ، بنابراین همیشه باید به بهترین شکل ممکن به نظر برسد.