هر ساله هزاران دانش آموز از سراسر جهان خود را به اسپانیا برای حضور در یکی از ۷۴ دانشگاه واقع در این کشور می رسانند. آنها به دلایل بسیاری به این کشور می آیند، همه درک می کنند که تحصیل در اسپانیا یک تجربه واقعا آموزنده است که شما را با نگرش ها و مفاهیم جدید در مورد زندگی رو به رو میکند. اسپانیا غنی از تاریخ و فرهنگ است و بسته ای کامل برای هر کسی که از مناطق دیگر به این منطقه می آید، فراهم می کند. در اینجا ما به برخی از دلایلی که بسیاری از مردم اسپانیا را به عنوان مقصد آموزش خود انتخاب می کنند، مورد بررسی قرار خواهیم داد. شاید برخی از این خواسته ها  خواسته مشترک شما هم باشد.

سیستم آموزشی عالی

اسپانیا فرصتی عالی برای یادگیری شما می باشد. مهم نیست که کدام کالج را انتخاب کرده باشید. سیستم آموزشی به خوبی سازمان یافته و به درستی اجرا می شودسیستم طوری طراحی شده تا برای دانش آموزان در تمام سطوح حداکثر فرصت های یادگیری فراهم شود. اسپانیا سومین کشور پرطرفدار در زمینه مطالعات بین المللی است که حدود ۳۶٪ از آن افراد از ایالات متحده آمریکا است. هنگامی که در اسپانیا تحصیل می کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین زمان ممکن برای تحصیل شما فراهم می شود.

اسپانیا را حتما تجربه کنید

معمولا آنچه که همه از اسپانیا برایشان آشنا است شهرهای مادرید و بارسلونا می باشد در حالی که این دو شهر زیبا تنها دو مورد از جاذبه های گردشگری اسپانیا هستند و این کشور مقاصد دیگری هم برای بازدید کننده ها دارد. اطراف اسپانیا بسیار زیبا و شگفت انگیز است. مطمئنا شما از دیدن کیلومترها درختان زیبا و باشکوه به وجد خواهید آمد. کافی است به منطقه ای دیگر از کشور سفر کنید تا خود را در کنار خط ساحلی ببینید. اسپانیا تمام این زیبایی ها را با هم دارد و شما به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو فرصت زیادی خواهید داشت به دیدن و اکتشاف همه این صحنه های زیبا و شگفت انگیز بپردازید.

در اسپانیا خوش بگذرانید

مهم نیست که در کجای اسپانیا هستید  در هر منطقه که باشید مکانی مناسب برای تفریح شما وجود دارد . به دلیل نزدیکی به فرانسه و پاریس حتی میتوانید برنامه یک سفر یک روزه را برای رفتن به آنجا داشته باشید. گالری های هنری، موزه ها، باشگاه ها، کافه ها و بارها، پارک ها و طبیعت – شما می توانید آن را برای سرگرمی در اسپانیا همه این موارد را پیدا کنید.

هنگامی که شما مشغول کلاس نیستید و یا تکالیف شما به پایان رسیده میتوانید به بیرون بروید و از تمام ماجراجویی های خود لذت ببرید. و به طورکلی زمان خود را در اسپانیا می توانید  به خوبی سپری کنید.

یک زبان جدید را یاد می گیرید

این ممکن است دلیل شما برای رفتن به اسپانیا نباشد، اما شما در طول تحصیل زبان اسپانیایی فراوانی خواهید آموخت، و این زبان، زبان زیبایی است. اسپانیایی دومین زبان رایج در جهان است، درست پشت سر زبان انگلیسی. تصور کنید چقدر سرگرم کننده خواهد بود که زبان جدیدی بیاموزید … و هیچ راهی بهتر برای یادگیری آن زبان وجود ندارد جز اینکه  شما در میان کسانی هستید که اغلب با همان زبان صحبت می کنند.

هزینه های مقرون به صرفه زندگی

هزینه های زندگی در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است در مقایسه با کشورهای دیگر در اروپا. این مورد به ویژه برای دانشجویان کالج همیشه مهم بوده است. شما حتی می توانید در اسپانیا سرمایه گذاری هم انجام دهید.

آب و هوای شگفت انگیز

اسپانیا دارای چهار فصل است و هر یک از این فصل ها آب و هوای لذت بخش را ارائه می دهد. دمای متوسط زمستان دمای راحت و لذت بخشی است و در تابستان هم همچنان لذت بخش و مطبوع است. آب و هوایی که شما در اسپانیا با آن رو به رو خواهید شد بسته به اینکه در کدام منطقه از کشور هستید متفاوت خواهد بود.

نرخ هزینه  تحصیل مقرون به صرفه

علاوه بر هزینه های مقرون به صرفه زندگی، حضور در مدارس اسپانیا شما را قادر می سازد تا در هر یک از موسسات آموزش عالی در کشور، تحصیلات مقرون به صرفه را داشته باشید. هزینه تحصیل در برخی از کالج ها هزینه ای کمتر از ۵،۵۰۰ یورو در هر ترم دارد در حالیکه بسیار کمتر از کالج ها و دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی و همچنین ایالات متحده آمریکا است.

جو آرام

البته رئال مادرید و بارسلونا نقاط پرشور، مشغول و پرطرفدار گردشگری هستند، اما حتی این شهرها و همچنین بسیاری از دیگر شهرها در اسپانیا از فضای آرام و راحت برخوردار هستند. این کشور صلح آمیز و دوستانه است و شما احتمالا دوستان جدیدی را از بین تمام کسانی که با آنها برخورد دارید پیدا خواهید کرد.

درخواست برای حضور در یک دانشگاه در اسپانیا اولین گام در ایجاد رویاهای شما برای حضور در دانشگاه های  این کشور شگفت انگیز است. همه دانشگاه ها در کشور نیاز به تکمیل پروپوزال دارند تا بتوانند برای پذیرش در نظر گرفته شوند.

این ها قطعا دلایل خوبی است که شما باید در مورد اسپانیا مطالعه کنید، اما لطفا این را بدانید که این فقط آغاز بسیاری از چیزهایی است که شما در مورد تحصیل در این کشور دوست خواهید داشت و چیزهای زیباتر همچنان در انتظار شماست…

منبع: http://www.studying-in-spain.com