دیدنی های سنگاپور:

سنگاپور کشور کوچکی که هم نام با پایتختش است این روزها یکی از جذاب ترین مقاصد سفر برای گردشگری و خرید در بین مسافران محسوب می شود. سنگاپور یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان، شهری با ترکیبی از فرهنگ آسیایی و اروپایی است. این کشور با وجود کوچکی اما به دلیل دارا بودن مقاصد گردشگری ویژه ای که داردتوانسته در جوامع گردشگری و در زمینه گردشگری به ویژه حرفی برای گفتن داشته باشد. سنگاپور را مقصد گردشگران ثروتمند می‌دانند. این دولت‌شهر کوچک، شکوه خاصی از ثروت و دارایی را به‌نمایش می‌گذارد. با ما همراه شوید تا اندکی در مورد جاذبه های گردشگری سنگاپور برایتان بگوییم.

۱- سنگاپور فلایر

در سال ۲۰۰۸ چرخ و فلک غول پیکری در این شهر افتتاح شده که عنوان بلندترین چرخ و فلک در جهان را برای خود کسب کرده است. ارتفاع این چرخ و فلک به ۱۶۵ متر می رود و وقتی سوار آن می شوید احساس می کنید که می توانید آسمان را لمس کنید. این چرخ و فلک یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری سنگاپور است. این چرخ و فلک در تفرجگاه ساحلی خلیج واقع شده است.

۲- مارینا بی سندز  

مجموع اقامتی باشکوه مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) از جاهای دیدنی سنگاپور و شامل یک هتل، فروشگاه‌های برندهای لوکس، یک مجتمع خرید با کانالی که از میان آن رد می‌شود، موزه‌ی آرت‌ساینس (ArtScience Museum) و مارینا بی سندز اسکای‌پارک (Marina Bay Sands Skypark) است و از نقاط جذاب این شهر محسوب می‌شود. در قسمت قایقی شکل، استخر فوق‌العاده اسکای پارک را خواهید دید که عقل را از سرتان می‌پراند. وقتی به درون استخر می‌روید و منظره‌ی رو‌به‌روی‌تان را می‌بینید متحیر خواهید شد؛ مخصوصا هنگام غروب خورشید.

۳- گاردنز بای بی

وقتی از بالای مارینا بی سندز نگاه گذرایی به گاردنز بای بی (Gardens by the Bay) می‌اندازید، دیگر نمی‌توانید به سراغ این فضای سبز با آن طراحی زیبایش نروید. گاردنز بای بی از جاهای دیدنی سنگاپور و مکان فوق‌العاده‌ای برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از تماشای زندگی پرجنب‌وجوش گیاهان است. گاردنز بای دی بی” به معنای ” باغ های کنار خلیج” یک پارک طبیعی با مساحتی برابر با ۱۰۱ هکتار در مرکز سنگاپور می ‏باشد این باغ شامل سه قسمت است: خلیج مرکزی: که یک باغ با یک پیاده روی در اسکله است و در نهایت دو باغ دیگر را به هم متصل می‌کند، خلیج شرقی: که در مرحله‌ای که بخش‌ها تکمیل شده‌اند باز شده است و خلیج جنوبی: بزرگترین باغ و ویترین باغبانی گرمسیری است و شامل ساختارهای درخت‌ مانند تا ۵۰ متر ارتفاع است که بر چشم انداز باغ تسلط دارد.

یکی از منحصر به فردترین نقاط این پارک جاییست که جنگل ابر نامیده می شود که کوهیست با ارتفاع ۳۵ متر که در مه و ‏فضای سرسبز پوشیده شده است و دارای بلندترین آبشار سرپوشیده دنیا می باشد ، در اینجا شما می توانید گیاهان مختلفی را بیابید ‏که در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از آب در مناطق گرمسیری رشد می کنند.

۴- باغ‌های گیاه‌شناسی

اگر جز آندسته از کسانی هستید که با اولین تشعشع خورشید از خواب بیدار می شوید پس در صبح زود می توانید به بازدید از باغ گیاه شناسی بروید .  یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور که بسیار مورد توجه مسافران قرار می گیرد باغ های گیاهشناسی است که بیش از ۶۰۰۰۰ گونه گیاه و حیوان در آن وجود دارد و دارای اولین باغ کودکان در جهان می باشد. به گفته بسیاری از بازدیدکنندگان این باغ طبیعت سبز گرمسیری آن مدهوش کننده است.
باغ بوتانیک سنگاپور، درختان قدیمی با قدمتی تاریخی دارد. یکی معروف‌ترین درخت‌ها در این باغ درخت «تِمبوسو» است که قدمتی ۲۰۰ ساله دارد. بازدید از بسیاری از قسمت‌های این باغ رایگان است. تنها بخش باغ که باید برای آن ورودی پرداخت کرد باغ ارکیده است.

۵-  ریور سافاری :

باغ وحش ریور سافاری (River Safari) یا سافاری رودخانه، نخستین و منحصر به فردترین پارک حیات وحش رودخانه‌ای در آسیاست، که بخشی وسیعی از باغ وحش سنگاپور و باغ وحش نایت سافاری را به خود اختصاص داده است. در این باغ وحش حدود پنج هزار آبزی و گونه جانوری در ۸ زیست بوم رودخانه‌ای حیات خود را از سر می‌گذارند.از جمله حیوانات جالب این مجموعه، پاندای قرمز، جگوار آمازون یا گاو دریایی است. بازدید خانوادگی به‌خصوص همراه با بچه ها از این مجموعه جذاب خواهد بود. این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ غروب به روی بازدیدکنندگان باز است.

۶- اسکله کلارک:

یکی دیگر از جاذبه های سنگاپور اسکله کلارک است که بخشی از گذشته سنگاپور را در دارا می باشد که هنوز هم یک محل شناخته شده است. اسکله ای که قدمت آن به دو قرن پیش می رسد و میزبان مغازه های مختلفی است که در کنار هم شب های فوق العاده ی اینجا را رقم می زنند. این اسکله تلفیقی از فرهنگ آسیایی و اروپایی است. از میان ۵۰ فروشگاهی که در این مکان هستند، بیشتر به فروش لباس های پشمی و ابریشمی و پارچه های زیبا می پردازند و بیشتر گردشگران این اجناس را برای آشنایان به سوغات میبرند.

 

۷-جاده باغ :

جاده باغ خیابان اصلی خرید سنگاپور است که به طور منظم توسط افراد محلی و گردشگران خارجی پر رفت و آمد است. این جاده بعد از باغ های میوه نامگذاری شده است که باغ توسط بازارها، رستوران های شیک متعدد، قهوه خانه‌ها، کافه‌ها، کلاب‌های شبانه و هتل ها احاطه شده است. همچنین این مکان محل اقامت رسمی رئیس جمهور سنگاپوراست.