چشمه گله گیله

این چشمه در بالاترین نقطه روستای شهرستانک در۱۲ کیلومتری  مسیر جاده کرج – چالوس قرار دارد و فاصله آن تا تهران در حدود ۱۰۰کیلومتر است. و با دو ساعت پیاده روی از آن می توان به قصر ناصری که یادگار عهد ناصرالدین شاه است، رسید. این قصر اکنون محل توقف کوه نوردان است. در فاصله کمی از این بنای ییلاقی چشمه گله گیله قرار دارد که یکی از پر آب ترین چشمه های منطقه است و از ارزش تفریحی بسیاری برخوردار است. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر با چشمه گله گیله آشنا شوید .

از کرج که به سمت چالوس بروید ، تابلوی روستای شهرستانک در یک راه شاخه شده در سمت راست تان ، دیده میشود . وارد این راه شاخه ای شده و آن را پی بگیرید تا به روستای شهرستانک برسید . در این جا ، دیگر ، باید وارد روستای شهرستانک شوید و باید راه خاکی مستقیم را پی بگیرید تا پس از اندکی به سربالایی برسید که در سمت راست تان ، روستای بزرگ شهرستانک در ژرفای درّه ای ، دیده میشود . راه تا روستای شهرستانک ، آسفالته و از این روستا تا کوشک ، خاکی است که این خاکی در بیش تر راه ، بسیار خوب و مناسب است و در بخش اندکی ، دارای فرورفتگی ها و برآمدگی هاییست .

کوشک ناصری

این بنا در کنار یک رودخانه ی پرآب و زیبا و درون یک حصار آجری ، قرار گرفته است ؛ هنگامی که وارد محوّطه ی کوشک میشوم ، به روشنی الگوی باغ های ایرانی را در معماری آن میبینم . درِ اصلی ورودی محوّطه در سمت جنوبی و رو به پایان روستای شهرستانک ، قرار دارد ؛ بر فرض اگر از آن در ، وارد محوّطه شویم ، با آثار کاملاً روشنی از جوی آب و سپس پلّکانی سه سویه ، رو به رو میشویم که به سوی کوشک میروند . کمی بالاتر از کوشک ناصری ، چشمه ی پرآبی ، دیده میشود به نام گله گیله . فاصله ی این چشمه با کوشک ، آن اندازه کم است که هر دو در یک نقطه ی جی پی اسی ، قرار دارند .

 

چشمه گله گیله

آبی بسیار گوارا دارد و بلندای آن از دریا ۲۳۵۲ متر است. برخی اهالی این شهر معتقد هستند آب گلگیله خواص درمانی نیز دارد و به همین دلیل گلگیله علاقه‌مندان و طرفداران بسیاری دارد. کسانی که علاقه‌مند به طبیعت‌گردی هستند، می‌توانند در کنار چشمه گلگیله طبیعت، تاریخ و ییلاق را با هم داشته باشند.

اگر به کرج سفر کردید، حتما از چشمه گله گیله دیدن کنید و از فضای دلنشین و طبیعت اطراف آن لذت ببرید. زیبایی طبیعت روستای شهرستانک مانند بهشتی رویایی است، زیبایی طبیعت و چشم‌انداز بی‌نظیر این روستا حتی از طریق عکس نیز، قابل لمس است.این مکان جذابیت بسیاری برای طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به این مناطق جذاب دارد.