گشت و گذاری در ریودژانیرو:

ریودژانیرو که به اختصار ریو نام برده می‌شود، مرکز ایالت ریودژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ امریکای جنوبی است. این شهر توریستی در کنار کوه‌های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج‌های اقیانوس اطلسقرار گرفته‌است. سواحل طلایی و کوه های سرسبز، شب زنده داری با موسیقی سامبا و مسابقات فوتبال دیدنی و جذاب همگی در ریودژانیرو قابل مشاهده است.

مناظر گرمسیری

از قله های مرتفع به پایین نگاه کنید کوهستان های زیبا در اطراف شهر ، سواحل درخشان ، جزایر کوچک در امتداد خط ساحلی همگی از مناظر چشم نواز در این شهر هستند. شهر ساحلی ریو دارای ۳ ساحل به نام های ساحل کپاکابانا،ایپانماو لبلان است. این سواحل به بهشت موج سواران معروف هستند.

پیاده روی در جنگل های Tijuca، دوچرخه سواری در کنار دریاچه ها و سواحل، قایقرانی در سراسر(خلیج Guanabara)، گشت و گذار، صخره نوردی و هواپیمای بدون سرنشین در میان یکی از زیباترین مناظر شهری جهان همگی از جذابیت های ریو دژانیرو هستند. این شهر دارای پارکی زیبا است که  آبشارهای متعدد، غارهای فراوان، و کلیسایی متعلق به قرن نوزدهم را  در خود جای داده است. این پارک شامل بسیاری از گونه های پرندگان و حیوانات است که ممکن در یکی از روزهای پرماجرایی که در آنجا حضور دارید با آنها رو به رو شوید  نقشه های لازم برای مسیر های پیاده روی در ابتدای ورود به پارک به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند.  کل پارک در زمان غروب خورشید بسته است و بهتر است که با ماشین به آنجا بروید ولی اگر وسیله نقلیه ندارید تورهای متعددی برگزار می کنند که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

تندیس مسیح در ۷۱۰ متری بالای کوه کورکووادو بزرگ ترین مجسمه دنیا بعد از مجسمه های بودا و آزادی قرار دارد. این مجسمه ۳۸ متر ارتفاع دارد که شمایل عیسی مسیح را با آغوش باز به تصویر کشیده است.

 

جنگل های تیجوکا(Tijuca) جنگل های بارانی آتلانتیک هستند که در اطراف ریو دژانیرو قرار دارند. این جنگل های گرمسیری به مساحت ۳۹ کیلومتر مربع یک منطقه سر سبز  پر طرفدار هستند که شامل درختان زیبا، آبشارها، زمین های کوهستانی و قله های بلند و شگفت انگیز است. یک منطقه عالی با چشم اندازی زیبا در این کوهستان در انتظار شماست. در قلب جنگل منطقه ای وجود دارد به نام آلتو که دارای بسیاری از ویژگی های طبیعی و و انسانی لذت بخش است.

سواحل فریبنده

سواحل ریو دژانیرو همیشه بازدید کنندگان را اغوا کرده اند. از سال ۱۹۰۴ ساحل کوپاکابانا به عنوان نمادی از از ریودژانیرو  شناخته می­ شده است ، درست از زمانی که اکثر ستاره های بین المللی برای تعطیلات خود ریودژانیرو را انتخاب می کردند.  ساحل با شکوه کوپاکابانا دارای چهار کیلومتر طول می­باشد. ساحل در شب  هم روشن است و با جود نیروهای پلیس امنیت آن کاملا تامین شده است. برای ساکنین ریو، ساحل حکم حیاط خلوت دارد ، زمین بازی است که به صورت رایگان برای همه در دسترس است لذت بی پایان را در قالب فوتبال، والیبال، گشت و گذار، نوشیدن و… به همه بازدید کنندگان ارائه می­دهد.

موسیقی در  ریو

موسیقی مانند خون عضو حیاتی شهر ریودژانیرو می باشد. و سبک های متفاوتی در این شهر رواج دارد. مانند راک، هیپ هاپ، فانک، بوسانوا و بسیاری از سبک های منطقه برزیل.  بالاتر از همه سبک سامبا که یک سبک سریع در موسیقی افریقایی است با ضربات تند و سریع خود جزیی از موسیقی های ریودژانیرو شده است. شما در هر گوشه شهر که بروید می­ توانید این موسیقی را بشنوید اما روح سامبا بیشتر در منطقه ای با  ده ها تالار و موزیک زنده و مهمانی های عجیب و غریب و جشن ها در جریان است و بسیار در این مناطق جلب توجه می کند. سامبا همچنین به عنوان صدای پس زمینه ای است که در موسیقی های خیابانی و نمایش های شبانه می­توانید در ریو دوژانیرو بشنوید.

در کل این شهر سرشار از شگفتی و زیبایی است که پیشنهاد می کنیم این زیبایی ها را از دست ندهید.

منبع: www.lonelyplanet.com

en.wikipedia.org