چند مورد از جاذبه های گردشگری برتر در هندوراس

هندوراس دومین کشور بزرگ امریکای مرکزی است و دارای مناظر طبیعی فوق العاده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. سواحل جزایر کارائیب، دریاچه های زیبا و جنگل های بارانی گرمسیری و سواحل مسکونی زیبا همگی از جذابیت های هندوراس هستند .

جواهرات زیبا و ارزشمند جزایر و خلیج ها با صخره های مرجانی زیبا که از یک طرف به مکزیک ی رسند و بسیاری از غواصان و دریا نوردان دریایی آین آبها را انتخاب می کنند.

از دیگر جذابیت های هندوراس می توان به رویرویی با دلفین ها، سفرهای رفتینگ (قایق­سواری) و حتی شنا کردن با نهنگ های مهربان را می توان نام برد.

  • جزایر سرخ روتان

Roatán بزرگترین و پیشرفته ترین جزیره در بین جزایر سرخ خلیج است. در حال حاضر یکی از بندرهای کشتی کروز و یکی از نقاط محبوب  برای تعیلات است – به ویژه برای غواصان. سواحل روتان حتی با وجود هجوم مسافران هم بسیار زیبا هستند. انجمن کوچک سندی بی، مرکز فرهنگی Roatán است. جاذبه های برتر اینجا شامل موسسه علوم دریایی Roatán با وجود دلفین های آن است. موزه روتان؛ باغ های Carambola،  که بسیار مورد علاقه دوستداران طبیعت؛ و پارک دریایی Roatán بسیار عالی است.  درختان میوه های گرمسیری، در باغ ها، گونه های پروانه ای را که مختص هندوراس هستند،این کشور را متمایز می کند. بندر فرانسوی بزرگترین بندر ماهیگیری روتان است و موتور اقتصادی برای این جزیره است.

  • سایت باستان شناسی کوپن

بیشترین مطالعات در مورد شهر مایا در این سایت انجام پذیرفته و یکی از سایت های مهم باستان شناسی در جهان در یونسکو است. تقریبا در حدود ۲۰۰۰ سال  پیش در این منطقه جامعه ای زندگی می کرده که بسیار طبقه بندی شده و منظم، نمادین و بسیار منطبق بر سنت ها بوده است. بازدید از این سایت اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار بازدید کنندگان می گذارد.  این سایت اطلاعات خوبی در مورد زندگی نخبگان مایا در دوره های قبل دراختیار قرار می دهد.

بسیاری از بازدید کنندگان دوست دارند در این مسیر زیبا پیاده روی کنند و از حضور پرندگان و پروانه ها لذت ببرند.

  • موزه مجسمه سازی مایان، کوپن

در سایت باستان شناسی موزه زیبای مجسمه سازی وجود داردکه مربوط به دوران مایا می باشد. یکی از شاهکارهای یبا در این منطقه معبد روزالیا می باشدبا تزیینات زیبا.


  • جزایر یوتیلا

این جزیره در حدود ۳۲ کیلو متری جزایر روتان قرار دارد و بسیاری از افراد ه جهت غواصی به این جزایر می آیند. علاوه بر غواصی می توانند با هماهنگی با مسئولین مربوطه حتی با نهنگ ها شنا کنند. پس  از چن ساعت تفریح های ساحلی بازدید کنندگان   می توانند از غذاهای ساحلی استفاده کنند همچنین می توانند به بازدید از حیات وحش نیز بروند.

  • دیوجا

در کنار مسیر اصلی تگوسیگالپا بزرگترین دریاچه طبیعی هندوراس که یک پناهگاه برای پرندگان است و حدود ۴۸۰ گونه پرنده در این جا وجود دارد از جمله اردک های سوت زن.

  • پارک ملی ژانتا کاواس

این منطقه زیبای بیابانی که قبلا به عنوان پارک ملی Punta Sal شناخته می شود، پس از فعالیت زیست محیطی، ژینت کاواس، که در طول زندگی خود با شور و شوق فراوانی برای حفظ اکوسیستم های غنی خود، نامگذاری شد، این پارک در امتداد یک شبه جزیره در انتهای غربی خلیج گسترش می یابد و از زیستگاه های متنوعی از جنگل های گرمسیری، مانگرو و تالاب ها به سواحل درخشان و صخره های مرجانی پشتیبانی می کند. حیات وحش فراوان است و شامل بسیاری از گونه های نادر است. بازدیدکنندگان ممکن است با دلفین ها، میمون ها و چند نوع مختلف از پرندگان گرمسیری رو به رو شود

  • باغ گیاه شناسی لان ستینا

در حدود ۵ کیلومتری شهر تلا یک باغ گیاه شناسی به نام لا ستینا وجود دارد که دومین باغ گیاه شناسی استوایی جهان است. در سال ۱۹۲۶ این باغ به عنوان یک سایت آزمایشی برای درختان میوه و چوب تاسیس شد وجود درختان خاص و متنوع باعث شده است که تعداد پرندگان زیادی این باغ را به خوداختصاص داده اند.