با وجود همسایگانی محبوب چون آلبانی و یونان امکان دارد مقدونیه جز اهداف شما در سفر به کشورهای اروپایی نباشد. اما این منطقه وسیع تر از ورمونت با کوه هایی سر به آسمان کشیده، شبکه گسترده ای از مسیرهای پیاده روی که میتوانید مناظر زیبایی را در آن کشف کنید و دریاچه هایی بر فراز کوهستان ها که آثار تمدن های قدیمی را در دل خود پنهان کرده اند. این کشور زمانی بخشی از یوگوسلاوی سابق بود. هشت تجربه فوق العاده در این مروارید بالکان وجود دارد. پس با ما همراه شوید:

  • گردش در دره ماتکا کوه ودنو

پس از ورود به اسکوپیه پایتخت کشور مقدونیه کوه ودنو تنها ۱۵ دقیقه از مرکز شهر دورتر خواهد بود. پیاده روی در مسیرهای از قبل مشخص شده در زیر پوشش درختان و گیاهان و عبور از کنار خانه های کوچک و قدیمی و صومعه ها و جاهایی که صلیب های هزاران ساله وجود دارد چون این منطقه بزرگترین منطقه مسیحیان در این شهر می باشد. قبل از اینکه به سمت دره ماتکا بروید می توانید از بالای تصاویر پانوراما از شهر و اطراف آن بگیرید. نگاهی به اسرار تاریخی بیندازید تعدادی از قرون وسطایی که مدت ها قبل از قرن ۱۷ ساخته شده اند. هم این مسیر را می توانید از یک پل عبور کنید یا هم مسیر را با یک قایق بروید بسته به خودتان دارد که  کدام مسیر را انتخاب کنید.

دریاچه ماتکا یکی از قدیمی ترین دریاچه های کشور است که در نزدیکی دره عمیق قرار گرفته است. همچنان به اکتشافات خود در اطراف دره ادامه بدهید از صخره ها بالا بروید، و یا در اطراف دریاچه به فعالیت های خود در فضای باز بپردازید.

  • یا به آرامی استراحت کنید یا با سرعت قایق سواری کنید

زمانی که به دریاچه رسیدید دست به پارو شوید و شروع به قایق سواری کنید در آب زلال دریاچه کایک سواری کنید که خیلی لذت بخش است. شما همچنین می توانید در مناطقی آرام و به دور از هیاهوی دره استراحت کنید اما اگر به دنبال فعالیت های هیجانی هستید از دره خارج نشوید تورهای قایق سواری را هم در رودخانه وردار ارائه می دهند.

دریاچه های محبوب اوهراید و پرسپا در کنار مرز مشترک با آلبانی و یونان هستند مکان های مناسب برای ورزش های آبی پرهیجان هستند. در اینجا شما این شانس را دارید که زمانی که در حال استراحت هستید به منظره کوه های سرسبز خیره شوید و صومعه های بیشتری که در کناره ساحل هستند را کشف کنید.

  • مقدونیه را از بالا تماشا کنید

اگر تمام زمان خود را بخواب در اطراف دریاچه ها بپردازید شما از زیبایی طبیعت مقدونیه از منظر کاملا متفاوت بی نصیب مانده اید. دریاچه ای را که می خواهید با پاراگلایدر از بالا ببینید را انتخاب کنید و به ارتفاع ۲۲۵۴ متری از کوه های اطراف  بروید و با پاراگلایدر به پرواز در بیایید. تا ۴۰ دقیقه در هوا هستید ، این زمان فرصت خوبی است برای تماشای عکس های خیره کننده دریاچه و روستاها، جنگل ها و کوه ها که برای شما فراهم می شود.  اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد شما این شانس را دارید که پاراگلایدر خود را به دورترین مناطق هم هدایت کنید.

  • در خلیج شیرجه بزنید.

شما این شانس را هم خواهید داشت گواهینامه غواصی خود را از مرکز غواصی جمهوری مقدونیه نیز دریافت کنید. این یک تجربه خاص است. این خلیج میزبان جانوران و گیاهان فراوانی است و تاریخ غنی را دل خود پنهان کرده است که ماجراجویان علاقه مند به کشف این شگفتی ها را به سمت خود جذب میکند. کف خلیج پر شده از مصنوعات سنگی، سرامیکی، استخوان های حیوانات و تکه چوبی که چشم اندازی منحصر به فرد و اجمالی از مناظر ما قبل تاریخ به غواصان می دهد.

  • سوار بر اسب ها شوید مانند مردمان محلی

از فضای شهر بیرون بروید سوار بر اسب شوید، اسب سواری یکی از فعالیت های محبوب در فضای باز برای گردشگران در مقدونیه می باشد زیرا به شما این امکان را می دهد تا از گوشه کنار کوهستانی و دور افتاده مقدونیه و پارک ملی ماورو برخوردار شوید در عین حال با فرهنگ مردم بومی آن مناطق هم آشنا می شوید در فصل تابستان در روستاهای قدیمی دوست داشتنی استراحت می کنید در حالی که آسمان پر ستاره سقف شما می باشد.

ملاقات با مردم محلی و آشنایی با روش های پخت و پز و کشاورزی و…. و هم چنین ارتباط مردم با طبیعت همگی باعث می شوند که اندکی بتوانید از فضا زندگی های مدرن فاصله بگیرد و از در دل طبیعت بودن کاملا لذت ببرید.

  • گویی زمستان در دامنه های کوه های مقدونیه حک شده است

در زمستان کوهستان  مقدونیه سراسر پوشیده از برف است. تعدادی پیست های اسکی در سراسر کشور وجود دارد که رقابت کنندگان را از سراسر آلپ به چالش می کشد. بازدیدکنندگان می توانند از ساپکا در کوه های شار در بالاترین نقطه تاریخی تتوو، یک شهر با ریشه های قدیم با  مساجد، صومعه ها و قلعه ها بازدید کنند. یکی دیگر از جاذبه های محبوب مقدونیه  کروسو، مرتفع ترین  شهر در مقدونیه با بیش از ۱۳۵۰ متر است. در فصل زمستان، مردم محلی از بالکن های خود به راحتی به بیرون میپرند چون مدام بر روی برف های قدیمی برف می نشیند و ارتفاع برف بالا است.

  • مسابقه کوهستانی با دوچرخه

هزاران کیلومتر از مسیرهای پیاده روی در مقدونیه به عنوان زمین بازی دوچرخه سواری در کوهستان کار می کند. دوچرخه سواران بسیاری از این مسیرها، مانند مسیر اسکوپیه- ولز، را به عنوان مسیرهای دشوار در نظر می گیرند و تنها افراد متخصص در این مسیرها سرعت می گیرند، مسیرهای که پر خطر و پر هیجان هستند.

تنوع مناظر و مسیرها این امکان را به شما می دهد تا برای یک سواری راحت مسیری مناسب را انتخاب کنید و به طور کل این امر موجب انتقال تجارب فرهنگی و اطلاعات غذایی از مردمان محلی برای شما  می شود.

  • منطقه ایزلت را ازدست ندهید

اگر به اسکوپیه رفتید حتما به ایزلت هم سر بزنید مکانی آرام و دوست داشتنی برای دور همی­های دوستانه و خوردن نوشیدنی های مورد علاقه تان می باشد.

این مورد آخرین مورد از موارد ماجراجویی در سفر به مقدونیه است.