مکان هایی عجیب و دیدنی در سراسر جهان وجود دارد حتی می توان در قلب جزیره ای کوچک و دورافتاده هم گوشه ای از این جاذبه های عجیب را کشف کرد و از آن ها بازدید کرد.که دیدن آنها را به تمام دوسنداران طبیعت توصیه می کنیم. با ما در این مقاله همراه شوید تا برخی از این مکان های زیبا را به شما معرفی کنیم.

  1. پاموکاله، ترکیه

پاموکاله یا پاموق قلعه به معنی «قلعه پنبه‌ای» محلی با آبگیرهای آب گرم طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است که توانسته گردشگران زیادی به خود جذب کند. یکی از اماکن شگفت انگیز و میراث جهانی یونسکو در جنوب غربی ترکیه است. بازدید از پاموکاله (قلعه ی پنبه ای)، بازدید از ویرانه های باستانی هیراپولیس، شهر بزرگی که زمانی در اطراف آن ساخته شده بود را نیز شامل می شود.این منطقه دارای سنگ آهک متخلخل تراورتن است و آب روان باعث ته‌نشین شدن کانی‌های کربناتی به صورت ایوان‌های مطبق در این ناحیه شده است. شکل سازه‌ای منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز، چشمه‌های آب گرم، غارهای طبیعی، آبشارها و حوضچه‌های طبیعی همه و همه باعث جذابیت پاموکاله شده‌اند. آبشارهایی که از چشمه های طبیعی نشأت گرفته و از تراس های سنگ آهکی سرازیر می شوند، چشمه های آب گرم خیره کننده ای را به وجود می آورند که برای یک شنای کوتاه فوق العاده هستند.

  1. جزیره ی اسکوترا، یمن

این جزیره ی دور افتاده که شش میلیون سال پیش از آفریقای مرکزی جدا شده است، به صحنه ای از یک فیلم علمی تخیلی شباهت دارد. تنوع زیستی باورنکردنی و منحصر به فرد اسکوترا به این معنیست که در اینجا گیاهان و درختانی هستند که در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شوند. درختان کهن و بهم پیچیده خون اژدها و بطری غول پیکر از نمونه های خاص و بسیار عجیب این منطقه هستند. دلیل نام گذاری درخت خون اژدها به خاطر این است که هرگاه خراشی روی پوسته آن ظاهر شود مایع قرمز رنگ غلیظی از آن دفع می شود.

مثل جزایر گالاپاگوس این جزیره هم بالغ بر ۷۰۰ گونه مختلف گیاه و جانور را در خود جای داده است. که یک سومشان فقط مخصوص این منطقه هستند و در هیچ کجای جهان یافت نمی شوند.

  1. تپه های شکلاتی جزیره ی بوهول، فیلیپین

۱۷۰۰ تپه ی عجیب مخروطی شکل بوهول در مرکز این جزیره قرار دارند،این مناظر فوق العاده، جاذبه ی منحصربفرد این جزیره کوچک هستند و بیشتر کسانی که برای اولین بار به این تپه ها نگاه می کنند به سختی باور می کنند که این تپه ها طبیعی هستند و خودشان به این شکل در آمده اند. جالب است که در فصل های خاصی از سال این تپه ها به رنگ شکلاتی در می آیند و همین باعث شده که به آن ها تپه های شکلاتی بگویند!  ارتفاعشان باهم متفاوت است اما شکلشان آنقدر به هم شباهت دارد که ممکن است با سازه های انسانی اشتباه گرفته شوند. اما، طبق نظر یونسکو ته نشین های مرجانی ای هستند که از فرسایش در اثر بارندگی به وجود آمدند. این تپه ها تنها در فواصل خشک سال که شاخ و برگ درختان از سبز به قهوه ای تغییر رنگ می دهد، نام “تپه های شکلاتی” را به خود میگیرند. مشخص نیست که این منطقه چند تپه شکلاتی دارد اما حدود ۱۲۶۸ تپه است که بزرگ ترین آن ها ۱۲۰ متر ارتفاع دارد.هیچ درخت یا بوته ای بر روی آن ها سبز نمی شود. در هر زمانی از سال می توانید ازاین تپه ها دیدن کنید چون در ماه های بارانی هم به همان زیبایی ماه های خشک هستند. در هنگام بازدیداز این تپه زیاد ذوق زده نشوید چون ها نمی توانید از آن ها بالا بروید وتنها کاری که باید بکنید این است که از پله های یک سکو به بالای آن بروید و از آنجا این تپه های حیرت آور را تماشا می کنید. فقط خوب است بدانید که در بیشتر وقت ها و مخصوصا در آب و هوای بارانی هوای اینجا خیلی گرم است.

. ۴ساحل سرخ، پانجین، چین

پانیجین نامی است که سردم داران چین، به ساحلی قرمز رنگ نهاده اند که در کنار رودی خروشان به نام لیائو هر سال هنر نمایی می کند. این ساحل بسیار جالب و خارق العاده از نوعی جلبک دریایی به نام سیاه شور)  (suedaپوشیده شده است، که در فصل پاییز به رنگ قرمز روشن در می آید. این تالاب واقع در سی کیلومتری جنوب غرب پانجین، ذخیره ی طبیعی مهمی برای پرندگان مهاجر است. تنها بخش کوچکی از این ساحل  برای عموم باز است اما میتوان از طریق راه چوبی ای که از دریا میگذرد از این پدیده ی طبیعی دیدن کرد. اما چرا این گیاهان قرمز رنگ هستند؟ این گیاهان در فصل تابستان در خاک شور می رویند و بعد به مرور که فصل بعدی یعنی پاییز می رسد رنگ آن تغییرکرده و بدین شکل در می آید که مثل فرشی پهن در دامنه صحرا و کنار رود است. این مکان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری است.  هر سال از ماه آوریل به مدت ۴ ماه این منطقه، دیدنی است و بعد از آن شمایل زیبایش از بین می رود تا برای اوریل سال بعد آماده شود.