چگونه برای  سفر از نظر بودجه بندی برنامه ریزی کنیم؟

برای بسیاری از مردم بودجه بندی برای سفر به عنوان گامی مهم تلقی می شود و حتی از آن به عنوان اولین گام در تصمیم گیری برای سفرها یاد می کنند. با این حال این کار بسیار راحت تر از این است که تا نیمه های سفر هزینه تان تمام شود و مجبور شوید با خانواده و دوستان تماس بگیرید که برای ادامه سفرتان هزینه ارسال کنند.

چقدر پول برای سفر خود نیاز داریم؟

برای طراحی بودجه بندی ابتدا از هزینه های بزرگ سفر آغاز کنید. مثلا هزینه بلیط و اقامت را  حساب کنید. در مورد هر  منطقه و کشور مراجع ارزشمندی وجود دارد که برآورد هزینه ها را انجام می دهد که می توانید به آنها مراجعه کنید. برای احتساب هزینه ها می توانید هزینه خدماتی چون هزینه اتاق (با احتساب اینکه چه مدت در سفر هستید) هزینه غذا ،هزینه ورود به موزه ها، خرید سوغاتی، هزینه تاکسی  و یک سری فعالیت هایی که به صورت پیش بینی نشده اتفاق می افتد را هم به حساب بیاورید.

البته بدون یک سری فعالیت ها هم می توانید هزینه سفر خود را کاهش دهید اما لازمه آن این است که از خیلی چیزها بگذرید که خوب شیرینی سفر به آنها  است. مثلا هزینه غذای بیرون را کم کنید اما آیا می توانید قبل از خوردن پیتزا در زادگاه آن، آنجا را ترک کنید.

هزینه های قبل از سفر چیست؟

شما به برنامه بودجه بندی خود باید هزینه های قبل از سفر را هم اضافه کنید. این هزینه ها شامل  هزینه ویزا و بیمه مسافرتی و واکسیناسیون است. عده ای با هزینه بیمه مسافرتی مشکلی ندارند اما برخی مخالف پرداخت هزینه بیمه هستند ولی لازم است بدانید که در صورت عدم پرداخت بیمه قادر به مسافرت نیستید و زمانی که مشکلی در سفر پیش بیاید تازه به ارزش بیمه پی خواهید برد.

چه چیزهایی باید قبل از سفر تهیه کنیم؟

یکی از لوازمی که خرید و تهیه آن قبل از سفر بسیار مهم است و جز لوازم تخصصی سفر است کوله پشتی قوی،محکم و راحت با یک مدل با کیفیت که لااقل برای چندین مسافرت دوام بیاورد کفش در مسافرت بسیار اهمیت دارد، چون تایم زیادی از کفش خود استفاده میکنید پس وجود یک کفش راحت و با دوام هم الزامی است.

چگونه می توانم پول را در یک سفر صرفه جویی کنم؟

شما ابتدا مخارج خود در سفر را که حساب کردید سپس می توانید مبالغی را که می توانید صرفه جویی کنید را بدست آورید. سعی کنید تا آنجا که می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید برای این کار می توانید از نرم افزارهایی که برای بودجه بندی هستند استفاده کنید این گونه نرم افزار ها می توانند راه هایی برای کاهش هزینه به شما  ارائه می دهند.

چگونه می توانم وقتی که سفر می کنم، پول نقد را حفظ کنم؟

سعی کنید در روند صرفه جویی خود واقع بین باشید آیا می توانید در یک آپارتمان لوکس در مالدیو باشید و یا هزینه هایتان به اندازه یک خانه ییلاقی ساحلی روستایی است. . پس برای رسیدن به هدف مالی مود نظر خود در مورد صرفه جویی اندکی منعطف و واقع بین باشید.

سعی کنید پول خود را به چند صورت و در چند مکان نگه دارید و ترجیحا پول نقد کمتری را در مسافرت همراه داشته باشید و پول خود را بیشتر به صورت کارت های اعتباری و کارت های ATM داشته باشید . فقط اندکی پول نقد همراه داشته باشید تا در پیاده روی های خود اگر قصد خرید چیزی را داشتید بتوانید به راحتی تهیه کنید.

رعایت چند نکته ایمنی هم در سفر بسیار لازم است:

 

  • در شب هنگام در محله های دور افتاده شهر تردد نکنید.

  • پول نقد زیادی با خود حمل نکنید.

  • از گاوصندوق های موجود در هتل برای قرار دادن وسایل مهمتان استفاده کنید.

  • زمانی که به استخر یا جایی می روید از صندوق امانت آنجا برای نگهداشتن وسایلتان کمک بگیرید.

  • و درنهایت قبل سفر بیمه خود را از شرکت های  معتبر تهیه کنید.

سفری خوشی را برای شما آرزومندیم….

منبع: https://bit.ly/2uYrCJb