همه چیز در مورد آنتالیا

در دهه گذشته آوازه گردشگری در ترکیه نه تنها در آسیا بلکه در همه جهان پیچیده است و مسافرانی در سراسر دنیا به این کشور سفر می کنند. همسایه های ترکیه به دلیل آب و هوای خوب، مسیر کوتاه و همچنین امکانات رفاهی مناسبی که ارائه می دهد بیشتر از سایرین به این کشور سفر می کنند.

شهر آنتالیا یکی از آن مکان هایی است که به نظر می رسد همه چیز را در خود گنجانده است. این شهر، یک مکان خانوادگی دوستانه را در ساحل دریای مدیترانه ترکیه ، فراهم آورده است. حتما از آبشارهای دودن و کوه تختعلی برای مسیر پیاده روی و مناظر خیره‌کننده آن دیدن کنید.

 

در این منطقه امکانات و تفریحگاه هایی ویژه برای مسافران مهیا شده و از طرفی ساحلی بودن شهر جذابیت آنتالیا بیشتر می کند و سالیانه تعداد بیشماری گردشگر به انتالیا سفر می کنند و مهمتر از دیگر دلایل افزایش روز افزون سفر گردشگران به آنتالیا به این کشور هزینه نسبتا پایین اقامت در این شهر، خرید کردن و گشت و گذار در آن می باشد ، برترین و محبوب ترین شهر ترکیه برای یک سفر تفریحی فوق العاده شهر آنتالیا می باشد ، این شهر ساحلی با نام مرکز گردشگری ترکیه نیز شناخته می شود .

تاریخچه شهرآنتالیا :

باستان شناسان طول عمر این شهر را ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برآورد کرده اند و در ۱۳۳ سال پیش از میلاد شهر آنتالیا جزوی از امپراطوری پر رونق روم بوده  نا گقته نماند که در دوران بیزانس شهر آنتالیا از محبوب ترین شهرهای جهان محسوب بشمار می رفت .

آشنایی با شهر انتالیا :

در این شهر منطقه ای به نام لارا وجود دارد که تنها برای میزبانی توریست ها و گردشگران ترکیه به خصوص آنتالیا آماده سازی شده است ، صدها هتل و وسایل تفریحی در این منطقه گرد هم آمده اند تا آنتالیا را به یکی از برترین شهرهای توریستی جهان بدل نمایند

عمده درآمد مردمان این ناحیه از سمت توریست ها است اما آن ها در کشاورزی هم بسیار قدرتمند می باشند و توجه داشته باشید که محصولات کشاورزی اصلی آن ها مرکبات ، پنبه ، زیتون ، انواع میوه و سبزیجات می باشد که ۶۵ درصد سبزیجات مصرفی در این شهر در زمین های کشاورزی همین منطقه پرورش و به شهر ها و کشورهای دیگر صادر می شود .

منطقه آنتالیا دومین مکان محبوب در ترکیه برای خریداران املاک خارجی است. در این شهر افرادی را از سراسر جهان پیدا می کنید که در آن زندگی می کنند. این امر باعث می شود شهر آنتالیا کاملا جهانی باشد و به ندرت جمعیت کثیر ترک و اروپایی در آن پیدا شود. لازم نیست در خود شهر زندگی کنید، بسیاری از شهرها و دهکده های کوچکتر ساحلی نیز وجود دارند که به کانون های مهاجرتی بزرگی تبدیل شده اند. اما اگر سبک زندگی شهری را می پسندید، پس خود آنتالیا جایی است که باید زندگی کنید.

نتیجه گیری:

آب و هوای عالی شهر آنتالیا، سواحل آن و تنوع بی نظیری که ارائه می دهد، سبب شده که بسیاری از مکانهای آن تکرار ناپذیر باشند. در بین ۱۰ شهر پر بازدید جهان، شهر آنتالیا به وضوح چیزهای زیادی برای گردشگران خود دارد. سواحل خیره کننده و آب و هوای گرمسیری آن باعث شده است که گردشگران دائما برای گذران اوقات فراغت تابستان این شهر را انتخاب کنند.