دیدنی های مجارستان ( قسمت اول) :

مجارستان کشوری زیبا، حاصلخیز و سرسبز با طبیعت ویژه خود در قلب اروپا است. مردمان مهربان و میهمان دوستی دارد. مجارستان سرزمینی ۱۱۰۰ ساله است که در حدود ۱۵۰ سال پیش از کشور اتریش مستقل گشت. فرهنگ مردم مجارستان از معروف ترین و شناخته شده ترین فرهنگ های اروپائی است.
بوداپست، پایتخت و بزرگترین شهر مجارستان، در دلش مکان‌های دیدنی زیادی دارد؛ دیدنی‌هایی که به خاطر گذشته‌ی مجارستان، ارزشمند هستند؛ بوداپست شهر دو تکه‌ی مجارستان که با رود دانوب به دو قسمت بودا و پست تقسیم می‌شود، هر جایش بخشی از تاریخش را نشان می‌دهد.

چیزی که در بوداپست برایتان جالب خواهد بود، معماری مکان‌ها و ساختمان‌هاست که از گوتیک و باروک و رومنس تا هنرنو را کنار هم دارد؛ ساختمان‌هایی که بینشان هم موزه پیدا می‌شود هم کلیسا و هم بناهای تاریخی که هرکدام به خاطر جنگ‌های مختلف، چند بار بازسازی شده‌اند، اما همچنان گذر زمان را رویشان می‌بینید و با گذشته‌ی پر اتفاق شهر آشنا می‌شوید.
سوارکاری و موسیقی دو بخش مهم از فرهنگ آنها است. زبان خاص خود را دارا هستند که زبانی زیبا و مستقل است با ویژگیهای خاص کلامی خود. این کشور همواره مهد مخترعین و هنرمندان بزرگ بوده و دوستان بسیار خوب و مهربانی می توان در بین این مردم پیدا کرد.

ساختمان پارلمان مجارستان :

وقتی در ساختمان پارلمان مجارستان هستید، باید بدانید اینجا همان جایی‌ست که خود مجارستانی‌ها به اسم خانه کشور می‌شناسندش؛ بلندترین ساختمان بوداپست که امکان ندارد تا بوداپست بروید و آن را نبینید؛ یک ساختمان بزرگ و مجلل با معماری نئوگوتیکی کم‌نظیرش که پر از جواهرات ارزشمندی‌ست که به سختی در جنگ‌ها نجات پیدا کرده‌. این ساختمان دارای ۶۹۱ اتاق، ۲۰ کیلومتر راه پله و ۹۶ متر ارتفاع و به بلندای «کلیسای سنت استفن» است.


کلیسای سنت استفان:

کلیسای سنت استفان دقیقا جایی‌ست که نباید در بوداپست از دستش بدهید؛ یکی از بزرگترین ساختمان‌های بوداپست که بزرگترین ناقوس مجارستان را هم دارد؛ گنبد کلیسا با ارتفاع ۹۶ متر، بلندایی برابر با ساختمان پارلمان مجارستان دارد که این موضوع نمادی از توازن بین کلیسا و دولت در مجارستان است.

جالب است بدانید که از قوانین این کشور عدم ساخت بناهای بیش از ۹۶ متر ارتفاع می باشد. این بنا از کلیساهای کاتولیک رومی در این شهر شناخته می شود و تا قبل از سال ۱۹۲۰ ششمین کلیسای بزرگ مجارستان شناخته می شد. با گذشت زمان امروزه این کلیسا رتبه سوم را در میان دیگر کلیساهای بزرگ و مرتفع مجارستان به دست آورده است. قسمت‌های مختلف کلیسا، ۳۶۴ پله‌اش را بالا بروید تا منظره‌ ۳۶۰ درجه‌ی بوداپست را از بالا ببینید؛ یک نمای بی‌نظیر از شهر. برای گشتن کلیسای سنت استفان فقط به داخل ساختمان قانع نشوید و در محیط بیرون آن قدم بزنید.

تپه بودا:

تپه‌ بودا تپه‌ای برای تمام فصول! جایی مناسب برای پیاده‌روی و قدم زدن؛ یک پارک بزرگ که در قسمت بودای شهر قرار گرفته. برای بالا رفتن از تپه بودا و رسیدن به قله‌اش چند راه مختلف دارید؛ استفاده از صندلی‌های بالابر که یک چیزی شبیه به تله‌کابین است، پیاده روی کردن تا قله یا اگر با کودکانتان به بوداپست رفته اید، استفاده از راه‌آهن کودکان که بچه‌ها را هیجان‌زده می‌کند. قله‌ی تپه بودا منظره‌ی زیبایی از شهر را زیر پاهایتان نشان می‌دهد. آن بالا چیزهای دیگری هم هست که سرگرمتان کند؛ از باغ وحش گرفته تا غذاها و خوراکی‌های هیجان‌انگیز. تپه بودا یکی از گزینه‌های اسکی در زمستان هم هست؛ پس اگر زمستان را برای سفر به بوداپست انتخاب می‌کنید، به تپه بودا بروید و اسکی بازی کنید.