خوشگذرانی در شهری اروپایی که در آسیا قرار دارد!

کلیسای جامع تثلیث تفلیس: کلیسای جامع تثلیث تفلیس که معمولا به عنوان سامبا و کلیسای بزرگ تفلیس نیز شناخته می شود؛ کلیسای جامع ارتدوکس اصلی گرجستان و از باشکوه ترین کلیساهای تفلیس است؛ همچنین سومین کلیسای جامع ارتدوکس شرقی در جهان می باشد.
مجموعه تثلیث شامل کلیسای جامع اصلی، برج ناقوس مستقل، اقامتگاه پدرسالار، صومعه، حوزه علمیه روحانیت و دانشکده الهیات است.



شهر قدیم تفلیس:

تفلیس قدیم یا همان اولد تاونی که گرجی ها می گویند، به صورت پلکانی است و خیابان های آن باریک و کشیده هستند. یکی از نکات جالبی که درباره ی شهر قدیم تفلیس وجود دارد این است که در خانه های این قسمت از شهر، درهایی وجود دارد که به حیاط های مخفی باز می شوند. داخل بیشتر این حیات ها هم درختان انگور و دیگر درختان وجود دارند که معمولا از هرچیزی بالا می روند تا رشد کنند.


پل صلح:

پل صلح، اولین سازه مدرنی است که پس از جنگ سرد در تفلیس ساخته شد. این جاذبه زیبا و پرطرفدار تفلیس به روی رود ورا بنا نهاده شده و شیشه و فولاد در ساخت و طراحی آن به کار رفته است. این شیشه ها و فولادهای آبی نگ به روی رودخانه آبی بسیار زیبا و چشمگیر هستند.



شهربازی متاتسمیندا:

با ورود به این پارک می توانید به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنید و همچنین از یک پارک آبی دیدن کنید و از تفریحات آبی مهیج در آن لذت ببرید و هم شاهد یک شهربازی عالی و منحصر به فرد در این پارک باشید و با استفاده از امکانات تفریحی آن مانند ترن هوایی پر پیچ و خم، قطارهای متحرک و چرخ و فلک غول آسا به وجد بیایید.



سد ژینوالی:

سد ژینوالی تفلیس یکی از بهترین جاذبه های دیدنی گرجستان می باشد که بیشتر در فصول گرم سال مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی این کشور توریستی قرار می گیرد، این سد دریاچه مانند با دارا بودن مناظر طبیعی زیبا انتخاب خاصی برای مسافران ایرانی به شمار می رود، علاوه بر خود این سد، دیدنی های دیگری نظیر جنگل های پرتراکم بر دامنه کوه های مقابلش فرصت را برای یک تفریح جذاب در دل طبیعت فراهم آورده است.



قلعه ناریکالا:

ناریکالا در تفلیس با عنوان «قلعه مادر» نیز مشهور است و به عنوان نماد باستانی دفاعی شهر شناخته می شود. قلعه ناریکالا بنایی تاریخی است که در قرن چهارم میلادی بر یکی از قدیمی ترین منطقه های پایتخت گرجستان بنا شده است. این استحکامات نظامی بر روی تپه ای شیب دار بین حمام های گوگردی و باغ گیاه شناسی قرار دارد. در حیاط این قلعه کلیسای سنت نیکولاس واقع شده است.



پارک آبی جینوپارادیس:

این پروژه که ساخت مجموعه ای عظیم از یک پارک آبی با تعداد زیادی رستوران و امکانات رفاهی اقامتی بوده است، امروزه به یکی از مهم ترین سمبل ها و نمادهای مدرن شهر تفلیس تبدیل شده است.

۰۲۶-۳۲۷۶۰۸۹۱

۰۲۶-۳۲۷۶۰۸۸۹

?www.iranvoyageland.com

#سرزمین_سفر_آریایی