جاذبه های آمستردام 

به راحتی با جذابیت های توریستی آمستردام آشنا شوید و در بسیاری از هزینه های خود صرفه جویی کنید. آمستردام به عنوان یک از شهرهای قدیمی اروپا که در یونسکو هم ثبت شده است . به عنوان یکی از سرمایه های زیبا و تاریخی اروپا به حساب می آید.

کشور هلند با طبیعت بی نظیرش یکی از بهترین مقصدهایی است که می توانید برای سفر آن جا را انتخاب کنید. آمستردام پایتخت این کشور یکی از شهرهایی است که هرگز از سفر به آن پشیمان نخواهید شد. جاذبه های آمستردام را نمی توان محدود به دیدنی های طبیعی و یا تاریخی کرد بلکه همه آن ها در کنار یکدیگر روح این شهر را می سازند. پارک های طبیعی و بناهای تاریخی آن جایگاه موزه های بی نظیری هستند که بازدید از آن ها بسیار پیشنهاد می شود. خانه‌های تاریخی آمستردام بسیار معروف هستند. این خانه‌ها در بخش‌هایی هم‌مرکز و به‌شکل بادبزن کنار هم چیده‌ شده‌اند. آمستردام پایین‌تر از سطح دریا قرار دارد، درواقع این شهر روی پایه‌هایی بنا شده است که از میان لایه‌هایی از گِل سطحی عبور کرده‌اند و ۱۸ متر پایین‌تر در زمین محکم شنی فرو رفته‌اند.

مرکز آمستردام دارای چهار کانال آبی است که از قرن ۱۷ به جای مانده اند. سیستم این کانال ها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مسیرهای آبی توسط شهردار آمستردام ساخته شده اند به منظور اینکه سیستم انتقال آب شهر را بهبود بخشند.

در حاشیه کانال های زیاد آمستردام، خانه های زیبایی که اکثراً مربوط به قرن هفدهم می باشند به چشم می خورد. با وجود اینکه این کانال ها در اصل به دلایل اقتصادی ساخته شده بودند، ولی در حال حاضر تبدیل به بزرگ ترین جاذبه گردشگری آمستردام شده اند.

در اینجا به معرفی چند مکان دیدنی آمستردام می  پردازیم.

  • موزه اشتدلیک آمستردام

موزه اشتدلیک آمستردام یکی از مهم­ترین موزه های هنر مدرن و معاصر در جهان می باشد که جایگاه هنرهایی از صد سال و یا بیشتر می باشد. در حال حاضر بالغ بر ۹۰ هزار اثر در آن وجود دارند. نقاشی های نقاش معروف ون گوگ نیز در این موزه قابل مشاهده است.

 

  • وندلاپارک

وندلاپارک را بدون شک می توان یکی از معروف ترین پارک ها و جاذبه های آمستردام دانست که در زمینی گسترده شده است که محله های اودوست (Oud-West) و اود زوید (Oud-Zuid) را از هم جدا می کند.

 

  • بازار گل

بازار گل آمستردام در سینگل که یکی از کانال های متعدد شهر است واقع شده است. این بازار گل، آخرین بازار گل شناور آمستردام بوده و همیشه جمع کثیری از گردشگران را به خود جذب می کند.

  • ادام تورن

این برج عظیم در ساحل شمالی آمستردام شامل چندین شرکت فرهنگی از جمله یک کافه زیرزمینی به نام شلتر، یک رستوران مجلل و بلندترین تاب معلق در اروپا است. ادام تورن از سال ۲۰۱۶ باز شده است و در حال حاضر بخش مهمی از چشم انداز فرهنگی آمستردام به حساب می آید.

  • موزه‌ ون‌گوگ

این موزه از لحاظ تعداد بازدیدکنندگان رتبه‌ی دوم را در میان موزه‌های هلند به خود اختصاص داده است. همچنین موزه‌ی ون‌گوگ یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنری دنیا محسوب می‌شود. موزه‌ی ون‌گوگ در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد و بزرگ‌ترین مجموعه‌آثار ون‌گوگ در این موزه نگهداری می‌شوند.

بیش از ۲۰۰ نقاشی، ۵۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه از ون‌گوگ در این موزه نگهداری می‌شوند. همچنین کارها و موارد مرتبط با ون‌گوگ و معاصرین او در این موزه قرار دارند. برای بازدید از این موزه می‌توانید از تورهای انگلیسی‌زبان یا برنامه‌های تلفن همراه استفاده کنید.

  • کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی پیش از این شهرداری آمستردام بود، ولی حالا هر زمان که پادشاه به شهر می‌آید در این کاخ ساکن می‌شود. ساخت این کاخ عظیم در سال ۱۶۴۸ آغاز شد. معماران این کاخ از ۱۳۶۵۹ ستون برای ساخت بنا استفاده کرده‌اند. معمار کاخ سلطنتی از معماری رم باستان برای طراحی آن الهام گرفته‌ است.

این کاخ دارای یکی از بهترین کلکسیون‌های مبلمان دنیاست. ازجمله شگفتی‌های دیگر این کاخ می‌توان به اتاق خزانه‌دار شهر که با شومینه‌ی مرمری و سقف نقاشی‌شده توسط کرنلیوس هولستین مزین شده است و سالن آلدرمن که حاوی نقاشی‌هایی از بول و فلینک است، اشاره نمود. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتاق این کاخ اتاق شوراست. این اتاق مبلمان باشکوهی دارد و یکی از زیباترین اتاق‌های دولتی در اروپاست.

 

  • مراکز خرید کالوراسترات و ولوین مارکت

همه دوست دارند تا درحین سفر کمی هم خرید کنند. آمستردام مراکز خرید زیادی دارد. در این مراکز خرید می‌توانید چیزهای گران و لوکس، صنایع دستی محلی یا سوغاتی‌های جالبی خریداری کنید.

معروف‌ترین و شلوغ‌ترین این مراکز خرید کالوراسترات است. بوتیک‌ها، گالری‌ها،‌ عطرفروشی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در این مرکز خرید وجود دارند. این مرکز خرید ممکن است که خصوصا روزهای شنبه خیلی شلوغ باشد. ولی با رفتن به کالوراسترات تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهید داشت.

اگر تجربه‌ی کاملا متفاوتی می‌خواهید،‌ به ولوین مارکت بروید. ولوین مارکت یکی از معروف‌ترین بازارهای کهنه‌فروشان است که از سال ۱۸۸۶ دایر بوده‌ است. در این بازار می‌توانید چیزهای زیادی از عتیقه‌جات گرفته تا غذا و لباس‌های نو و دست‌دوم را پیدا کنید.

  • در آمستردام به خرید بروید

تا وقتی شهرهایی مانند پاریس و آنتورپ وجود دارند، کسی آمستردام را به‌عنوان مرکز مد و لباس نمی‌شناسد. ولی باید بدانید که آمستردام برای خرید کردن عالی است. در خیابان «هوفت‌استرات» می‌توانید مارک‌های معروف لباس را به‌راحتی تهیه کنید.

بوتیک‌هایی در خیابان نهم هستند که لباس‌هایی بی‌همتا و تکرارنشدنی دارند. می‌توانید هر نوع لباس را با مارک‌های مختلف در آمستردام پیدا کنید. آمستردام انواع دیگری از فروشگاه‌های جالب را نیز در خود جای داده است. شما می‌توانید از لوازم بهداشتی تا دکوراسیون داخلی را در این فروشگاه‌ها پیدا کنید و البته مواد‌ غذایی کمیاب هم به‌راحتی در این شهر یافت می‌شوند.

و البته مردم آمستردام بر این باورند که هیچ‌ کجا بازار سنتی آمستردام نمی‌شود. همه‌ چیز را می‌توان در این بازار پیدا کرد. از لباس و آثار هنری گرفته تا غذا همه‌ چیز در این بازار یافت می‌شود. این بازار در بیشتر طول سال باز است، ولی به‌خاطر هوای آفتابی و مسقف نبودن بازار، آپریل و سپتامبر بهترین ماه‌های سال برای بازدید از این مکان هستند.