راهنمای سفر به نایروبی

همیشه یک ماجراجویی در انتظار شما در نایروبی است.

معرفی

نایروبی، پایتخت کشور کنیا است، سفر به نایروبی یکی از مقصدهای محبوب برای ما است؛ چراکه کشور کنیا برای ایرانیان ویزا را در مرز صادر می کند و خیلی راحت می شود به آن سفر کرد. نایرونی از آن دسته کشورهایی است که هم می تواند سفری لاکچری به حساب بیاید و هم می توان با بودجه کم به این کشور سفر کرد. اما قبل از سفر به این شهر مسافران نیاز به اطلاعاتی نظیر کجا اقامت کنند! چه رستورانی بروند و یا اینکه جاذبه های گردشگری و مراکز خرید در این شهر کجا واقع شده اند. پس با ما همراه شوید.

از لحاظ غذا

نایروبی  شهری است که بسیار مود علاقه من است یکی از مناطقی که در نایروبی بسیار به علاقه داشتم یک رستوران دنج بود که برای صرف کباب و کاچامباری (ترکیبی از گوجه، پیاز آبلیمو و جعفری تازه است) به آنجا رفتم . در این راهنمای سفر به نایروبی سعی شده است که لیستی از مکان هایی که میخواهید به آنجا بروید و یا رستوران های نمونه ای که در سطح شهر می توانید به آنجا بروید را در اختیار شما بگذاریم.

در مورد غذاهایی که در نایروبی مصرف می کنیداین نکته بسیار به چشم می آید که طعم غذاهای نایروبی یک طعم متفاوت و ترکیبی از غذاهای عربی و هندی را برای شما تداعی می کند. این طعم ها فرهنگ غذایی خاص خودشان را ایجاد می کند. مثلا در سواحل کنیا در مامباسا انواع غذاهای دریایی با تاثیرات عربی – هندی را پیدا خواهید کرد. اما به طور کل در نایروبی غذاهی با گوشت فراوان بسیار بیشتر از غذاهای دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

غذایی به نام چاپاتی شامل دو نوع لوبیا و ذرت در کنار آن یک نوع سالاد به نام کاچامباری که ترکیبی از گوجه، پیاز جعفری، و با آب لیمو تازه  است. یکی از چیزهایی که در نایروبی اهمیت دارد و آن را به یک شهر بین المللی تبدیل کرده است رستوران های پر طرفدار آن است که انواع غذاهای بین المللی از انواع ماکارانی های ایتالیایی، تا انواع سوشی های ژاپنی را سرو می کنند.

رستوران ها و غذاهای خیابانی

مادر اولیچ یک موسسه در نایروبی است، یکی از بهترین رستورانهای شهر نایروبی است که انواع ماهی را سرو می کند  شما می توانید هم ماهی که کاملا در روغن سرخ  و خشک شده و هم ماهی که به واسطه قرار گرفتن در سس مخصوص آبکی و خوشمزه شده را سفارش دهید. این ماهی ها بیشتر از نوع تیلا پیا هستند.

بازار کنیاتا:

این بازار ممکن است کمی شلوغ و پر هرج و مرج باشد، اما می توانید انواع خوراک گوشت، از گوشت گاو گرفته تا گوشت بز و مرغ کبابی هم را به راحتی در آنجا پیدا می کنید.

حشمی  کباب:

در طی سال های بسیار حشمی کباب جز یکی از  غذاهای اصلی نایروبی به حساب می­آید و حتی می توان آن را به عنوان یکی از بهترین های غذا در جهان در نظر گرفت. در نایروبی سعی کنید این غذا را از دست ندهید.

مرکز گوشت خوک:

در نایروبی هرگز گوشت خوک به اندازه محبوبیت گوشت گوسفند نیست. اما با این حال رستورانی در نایروبی وجود دارد که گوشت خوک سرخ شده سرو می کند البته گوشت مرغ هم در کنار آن سرو می شود. در کل اگر جز علاقه مندان به گوشت خوک  هستید حتما به این رستوران سر بزنید.

نیاما:

جز رستوران های مدرن در عین حال مقرون به صرفه در نایروبی است .در این رستوران از انواع پیتزا و همچنین غذاهای سواحلی نایروبی سرو می شود. این رستوران مکان مناسبی برای نشستن و لذت بردن از مواد غذایی با کیفیت است.

پرونتو :

محلی برای صرف یک غذای سبک در در یک رستوران دنج در مرکز شهر نایروبی است. این رستوران مجموعه ای از غذاهای صبحانه ناهار  و شام را سرو می کند. شما می توانید برای صرف چای یا قهوه هم به این رستوران سر بزنید.

نودل های ابریشمی:

احتمالا این رستوران تنها رستوران چینی در نایروبی است که نودل دستی تهیه می کند . این نودل ها بسیار خوشمزه  هستند مخصوصا زمانی که با تکه های بریده شده و روغن چیلی همراه باشد.

خانه جاوا:

خانه جاوا به یکی از زنجیره های کافی شاپ نایروبی و کنیا تبدیل شده است. آنها هماهنگ با هم باقی مانده اند، قهوه فوق العاده ای را تهیه می کنند و منوی کامل غذاهای بین المللی را هم دارند. جاوا همیشه محل خوبی برای نشستن، استراحت، و   نوشیدن قهوه ارائه می دهد.

چیزهایی که باید در نایروبی انجام شود

در بین پایتخت های جهان شاید نایروبی تنها شهری باشد که یک پارک حیات وحش در شهر قرار دارد. نایروبی مکان ویژه ای است. تعداد زیادی از گزینه های تفریحی و گشت و گذار مثل  موزه ها، پارک های حیات وحش و همچنین انواع رستوران ها با غذاهای  خوشمزه  در سفر به نایروبی پیش روی شما قرار می گیرد.

ساختمان     KICC

یکی از منحصر به فرد ترین و قدیمی ترین ساختمان در مرکز شهر نایروبی است که اگر به بالای این ساختمان بروید یک دید ۳۶۰ درجه از شهر نایروبی خواهید داشت.

پرورشگاه  دیوید شلدریک

یکی از جاذبه های برتر در سفر به نایروبی بازدید از پرورشگاه دیوید شلدریک است. اینجا مکانی است که فیل ها و کرگدن های کودک را نگهداری می کنند و آموزش می دهند تا زنده بمانند.  شما می توانید از فاصله ی نزدیک بچه فیل ها را ببینید. هم چنین اگر وقت داشته باشید می توانید به پارک ملی نایروبی هم سر بزنید.

موزه  ملی کنیا

اگر علاقه مند به تاریخ کنیا هستید، موزه  ملی در مرکز شهر نایروبی ارزش دیدن دارد. شما یک مجموعه خوب از مصنوعات با ارزش از کنیا پیدا خواهید کرد، و همچنین مواردی که از طریق تاریخ آن اهمیت داشت.

چگونه در شهر گردش کنید

نایروبی به طور کل شهر شلوغی می باشد. اوبر یکی از اپلیکیشن هایی است که برا گرفتن تاکسی می توان از آن استفاده کرد  از مینی بوس هم می توانید برای چرخش و گشت و گذار در شهر استفاده کنید.

ورود وخروج

فرودگاه بین المللی جوموکنیا دروازه اصلی به نایروبی است. این فرودگاه پیشرفته، مناسب و امن می باشد. فرودگاه حدود ۱۵ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد اما با احتساب ترافیک حدود ۲ ساعت رسیدن به فرودگاه زمان بر است.

یادداشت نهایی

نایروبی یک شهر بزرگ در کنیا و مرکز فرهنگ، غذا و هنر در آفریقا است. امیدوارم این راهنمای سفر نایروبی به شما نکات و اطلاعاتی مفید در مورد سفرتان به نایروبی و به خصوص برخی پیشنهادات عالی برای رستوران ها و غذاهای خوشمزه به شما داده باشد.

برای اطلاع از شرایط تور نوروزی نایروبی اینجا را کلیک کنید