آیا زمانی بهتر از سپتامبر  برای مسافرت کردن وجود دارد؟ فصل شلوغی از سفر برای کشف مجموعه ای گسترده از اهداف در سرتاسر جهان  می­باشد. بنابراین، آیا شما می خواهید در ماسه های غلیظ اروپا غرق شوید، یا در  جنگل های بارانی آمریکای جنوبی گردش کنید و یا در آسیای مرکزی چرخش کنید، در هر صورت ماه سپتامبر چیزی برای هر نوع کاوشگر ارائه می دهد.

 

برای غذا و نوشیدنی

مثلا مسافرانی که به غذاهای دریایی علاقه مند هستند باید در ماه سپتامبر به بلغارستان سفر کنند. این منطقه برای تولید بهترین غذاهای دریایی کشور مشهور است و بازدیدکنندگان میتوانند روزها با قایقرانی در بین دهکده­های ماهیگیری پرطرفدار، نمونه­هایی از آفتابگردان های تازه، صدف ها و البته مواد غذایی دیگر آگاهانه صرف کنند. ظروف غذای دریایی پرطرفدار نیز در لیما، یکی از پایتختهای آشپزی آمریکای جنوبی هم بسیار پرطرفدار می­باشد.  بازدید در ماه سپتامبر نیز با جشنواره غذای شهر Mistura همراه است که با نمایشگاه های آشپزی و جوایز رستوران – علاوه بر مجموعه ای از نمونه های رایگان – نمایش بهترین غذاهای پرو همراه است . سپتامبر نیز ماه خوبی برای دوستداران به آبجو  برای شرکت در جشنواره ابجو در مونیخ می­باشد. که یکی از معروف­ترین فستیوال های جهان می­باشد همراه با رقص و آهنگ و نوشیدنی که تا نیمی از شب طول می­کشد. همانطور که سپتامبر آغاز سالگرد برداشت (برداشت انگور) می­باشد جشنواره های محلی، محصولات تازه و آب و هوای خوب همگی به  معنای شانس زیادی برای مسافران برای تجربه های جدید است.

 

در مورد فرهنگ

خوردن یک نوشیدنی در یک کافه دوبلین یکی از تجارب ضروری فرهنگی ایرلند است (و به همین ترتیب) در ماه سپتامبر مجموعه ای از ویدادهای فرهنگی و تاریخی که در افتتاحیه مراسم فستیوال دوبلین قرار دارد، که شامل تاترهای هیجان انگیز و … می باشد.

گردشگری فعال در تبت که در این فصل و ماه از بارش های تابستانه آن کم شده و شرایط مناسبی برای بازدیداز مناطق مختلف به ویژه مناطق مقدس کایلاش را فراهم می­کند.

شرایط آب و هوایی نیز در ماه سپتامبر در پکن بسیار پرطرفدار است، مردم محلی دوره ای به عنوان “تیان گائو چی شوانگ” نامیده می شوند به معنی “آسمان بالا است و هوا تازه است”.

بازدید از ویژگی های تاریخی از قبیل شهر ممنوعه، کاخ تابستانی و دیوار بزرگ – که در برابر رنگ های پاییزی قرمز، نارنجی و طلایی تنظیم شده است، که در این ماه از ماه های گرم تابستان بسیار بیشتر شلوغ است.

روستاهای عشایری انگلیسی از مناطقی هستند که کمتر شلوغ است و  در آن کلبه های سقفی، کلیساهای سنگی قرون وسطایی و بارهایی که در رودخانه های دلپذیر جای گرفته است.

 

برای آرامش

سواحل اروپا به طور کلی در ماه سپتامبر ساکت تر هستند ، اما کسانی که به دنبال آرامش جدی هستند، باید به شمال قبرس، به جایی که ماسه های دست نخورده دارد، به آنجا بروند. بازدید در ماه سپتامبر همچنین فرصتی را برای دیدن لاک پشت های دریایی به عنوان بخشی از تورهای شبانه عکاسی و حفاظت از لاک پشت ها ارائه می دهد. قرار دادن تجربه های حیات وحش در اختیار گردشگران در میان جزایر زمردی حلقوی در استرالیا از دیگر ویژگی های سفر در این ماه زیبا است. برای بسیاری از ما، آرامش اغلب در میز شام یافت می شود اما بازدید از منطقه Puglia ایتالیا برای روح و روحیه و به لحاظ مالی مناسب است. غذاهای پوگلیا در ایتالیا به عنوان (آشپزخانه ضعیف) شناخته شده است، اما با وجود این، غذاهای منطقه ایتالیایی گنجینه های واقعی هستند مانند پنیر ضخیم، ماکارونی و انواع بی پایان از نان. تجارب ناهار خوری قابل توجهی نیز در منو در کورسیا وجود دارد، به خانه رستوران های خانوادگی در شهر های صخره ای قابل توجه و روستاهای منجمد شده و…  پس از ناهار به یکی از مناظر جزیره نگاهی بیندازید و یا با یک تور قایق در اطراف خلیج های سحر آمیز جزیره، به آب بروید.

 

برای سفر

جاده ابریشم که در دنیای قدیمی به نظر می رسد، یکی از راه های کلاسیک برای مسافرانی است که به دنبال ماجراجویی در مسیر مسابقه هستند. ماه سپتامبر یک ماه بهینه برای پر کردن اوقات خود است: در گرمایش ترکمنستان گرم نمی ماند، در کوه های قرقیزستان بیش از حد برف نمی­باردو به طور گسترده ای از جمعیت گردشگران در اطراف مدرسه های بزرگ ازبکستان هنوز کاسته نشده است. جنگل های بارانی گایان در این زمان بسیار باشکوه هستند. پیاده روی  در کنار آبشار کائتور، آبشار ۲۲۶ متری شگفت انگیزدر کشور گویان، و آشنایی با فرهنگ محلی و حیات وحش منطقه از دیگر ویژگی های سفر به این مناطق است.

در سپتامبر، در یونان، زمان مناسب برای غوطه دادن در اطراف اژه است. پرش از کشتی های توریستی و گرفتن کروز های قدیمی یکی دیگر از جذابیت های سفر در این ماه جذاب می­باشد