هر آنچه که میخواهید درباره نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی بدانید:

اکسپو ۲۰۲۰ دبی بزرگترین نمایشگاه جهان که از نظر شکوه شانه به شانه المپیک می‌ساید مهرماه امسال در شیخ نشین دبی کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود و این رویداد فرصتی کم نظیر برای ایرانیان از تجار گرفته تا فعالان حوزه فناوری و اهالی گردشگری ایجاد خواهد کرد.

امسال قاره آسیا میزبان دو رویداد بسیار باشکوه بین‌المللی، رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در شرق آسیا و اکسپو ۲۰۲۰ دبی در غرب قاره کهن، است.

بر خلاف المپیک  که به دلیل ماهیت ورزشی آن برای ایرانیان رویدادی شناخته شده به شمار می‌رود، اکسپو  با وجود عظمت بی‌همتای آن، در کشور ما ناشناخته مانده و ایرانیان کمتر با این رویداد استثنایی آشنایی دارند. چنانچه قصد دارید اطلاعاتی درباره نحوه حضور در اکسپو دبی، و… سب کنید با ما در این مقاله همراه باشید.

اکسپو یک نمایشگاه و به بیان دقیق‌تر بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری محور در جهان است که هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود.

این نمایشگاه امسال در شهر دبی کشور امارات متحده عربی برگزار می شود. امارات در سال های گذشته گام های بی شماری را برای آنکه به عنوان یک کشور منحصر به فرد و جذاب خود را مطرح کند برداشته است. این نمایشگاه نیز در شهر دبی، یکی از زیباترین و باشکوه ترین شهرهای جهان، برگزار می شود و قرار است به دنبال خود تحولات زیادی برای این شهر به همراه داشته باشد. جالب است بدانید که سومین اتفاق و رویداد مشهور در دنیا به شمار می رود.

تاریخ برگزاری نمایشگاه

این نمایشگاه از تاریخ ۲۸ مهرماه یا ۲۰ اکتبر آغاز می شود و تا ۲۱ فرودین ماه سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد. اکسپو ۲۰۲۱ دبی، بهترین فرصت است تا با تکنولوژی روز دنیا که چند قدم جلوتر از فناوری حال حاضر به شمار می آید، آشنا شوید.

شاید برای برخی افراد این سوال پیش آید که چرا مدت زمان اکسپو ۲۰۲۱ دبی، ۶ ماه است؟ این فرصت ۶ ماهه، به شما امکان می دهد تا زمان کافی برای گرفتن بلیط و انجام اقدامات لازم برای جهت رفتن به کشور امارات در اختیار داشته باشید.

اکسپو ۲۰۲۱ دبی، قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار گردد، اما همه گیری بیماری کرونا اجازه اجرای آن را در سال ۲۰۲۰ نداد و به همین دلیل با یک سال تاخیر این مراسم برگزار می شود. اکسپو در سال ۲۰۲۱ در شهر دبی یکی از زیباترین و با شکوه ترین شهرهای کشور امارات متحده عربی برگزار می شود.

دبی در سال های گذشته با تغییرات و تحولات زیادی رو به روبوده است و برگزاری این جشنوراه نیز در افزایش میزان این تغیرات بی تاثیر نخواهد بود.

وقتی این شهر به عنوان میزبان نمایشگاه  اکسپو ۲۰۲۱ انتخاب شد، یک مراسم آتش بازی زیبا در برج خلیفه، که بزرگ ترین برج در جهان است، اجرا گردید و اعراب، خوشحالی خود را از این واقعه نشان دادند. به دلیل اهمیتی که این نمایشگاه داشت همه موسسات آموزشی در کشور امارات به مدت یک روز تعطیل شدند.

تِم اصلی  اکسپو ۲۰۲۰ دبی

هر نمایشگاهی یک موضوع محوری متمرکز است که از آن به عنوان تِم اصلی آن نمایشگاه یاد می‌شود. تِم اصلی اکسپو ۲۰۲۰ دبی  نیز«ارتباط ذهن ها، خلق آینده» انتخاب شده است. در واقع گردانندگان اکسپو با انتخاب این شعار بر اهمیت ایده ها و پرورش آنها با در ارتباط قرار دادن انسان ها و ذهن ها تاکید کرده اند.

ایمنی در برابر کرونا نمایشگاه اکسپو:

از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده برای حفظ سلامت بازدیدکنندگان و به حداقل رساندن ریسک ابتلای آنها به کرونا، انجام تست‌های فوری و تست های دقیق‌تر «پی‌ سی آر» ، پوشیدن ماسک،  رعایت فاصله‌ اجتماعی و تشویق بازدیدکنندگان به تزریق واکسن است. البته برگزارکنندگان این رویداد می گویند هنوزتصمیمی به  الزامی کردن واکسیناسیون برای بازدیدکنندگان شرکت‌ در «اکسپو ۲۰۲۰» اتخاذ نشده اما شاید این الزام نیز تا زمان برگزاری این رویداد به مقررات این رویداد افزوده شود.

آشنایی بیشتر با مکان اکسپو

در این نمایشگاه، هر کشور یک غرفه دارد و می تواند دستاوردهای خود را در آن به نمایش بگذارد. وسعت این غرفه ها آنقدر هست که کشورها برای چیدمان آن و قرار دادن وسایل مختلف با هیچ مشکلی مواجه نباشند.

دسترسی به نمایشگاه دبی:

کشور امارات برای رفت و آمد و حمل و نقل راحت تر افراد نیز هزینه هنگفتی برابر ۱۷ میلیارد دلار در نظر گرفته است و سعی دارد تا بهترین شرایط و امکانات را برای دسترسی پیدا کردن به مکان برگزاری نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

این نمایشگاه در جنوب شهر و در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر دبی برگزار می شود. چنانچه تمایل دارید به اکسپو ۲۰۲۱ دبی بروید باید در تورهایی که برای بازدید از آن تشکیل می شود بلیط رزرو کرده و شانس آشنایی با فناوری هایی که آینده جهان را تغییر می دهند را از دست ندهید.