شعار امسال روز جهانی گردشگری :  توریست و تحولات دیجیتال

امسال، روز جهانی گردشگری، نیاز به سرمایه گذاری در فن آوری های دیجیتال را که می تواند به ایجاد محیط زیست سالم و کارآفرینی در گردشگری کمک کند، برجسته می کند. ما در یک جهانی که زندگی­مان به طور فزاینده به پیشرفت­ های دیجیتال وابسته است زندگی می­کنیم.

پیشرفت های دیجیتال باعث تغییر  نحوه ارتباط و اطلاع رسانی به خودمان شده است.ما باید بتوانیم تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، فناوری­ها و نوآوری­ها را درگردشگری بهتر درک کنیم اگر هم راستا با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل باشیم.   ما می دانیم که یک بخش گردشگری پیشرفته دیجیتالی می تواند کارآفرینی، ابداع، توانمند سازی جامعه محلی و مدیریت منابع کارآمد را در میان سایر اهداف توسعه مهم بهبود بخشد. روز جهانی گردشگری  امسال به ما کمک خواهد کرد تا فرصت های ارائه شده به گردشگری را از طریق پیشرفت های تکنولوژیکی از جمله داده های بزرگ، هوش مصنوعی و سیستم عامل های دیجیتال، بررسی کنیم.

روز جهانی گردشگری ۲۰۱۸ یک فرصت منحصر به فرد برای بالا بردن آگاهی در مورد سهم بالقوه فن آوری های دیجیتال برای توسعه گردشگری پایدار است، در حالی که ارائه یک پلت فرم برای سرمایه گذاری، مشارکت و همکاری در راستای یک بخش گردشگری مسئول و جامع تر است.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO ) در سال ۲۰۱۸ با پیش بینی روز جهانی گردشگری (WTD) و دادن یک سری پیشنهادات جدید  توانستند انقلابی در مسیر سفر و لذت بردن از گردشگری داشته باشند. بهترین پروژه­ ها و استارآپ ها در جشن ویژه روز جهانی گردشگری در بوداپست اعلام خواهد شد.

مجارستان یک کشور اروپایی مدرن با سابقه تاریخی با پایتختی زیبا و غنی از منابع طبیعی است. فرهنگ قومی قوی کشور، چشمه­ های آب معدنی، دریاچه­ ها و حمام ­های حرارتی، گاوچران ها ، ساختمان ­های  مجلل زیبا، غذاهای تند و دلپذیر با پاپریکا و زندگی درخشان پایتخت، بوداپست همگی تضمین کننده تجارب دلپذیر برای شما در مجارستان است. سازمان جهانی گردشگری با همکاری آژانس­ های گردشگری و وزارت امور خارجه مجارستان مراسم جشن رسمی ۲۷ سپتامبر روز جهانی گرشگری را در سال ۲۰۱۸ در بوداپست برگزار می­کنند.

منبع: http://wtd.unwto.org/content/world-tourism-day-2018