معرفی چند جاذبه غیر معمول در استانبول

استانبول شهری زیبا و پر جنب و جوش است که هر سال گردشگران زیادی از سراسر جهان آن را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می کنند. از آن جایی که استانبول فاصله نسبتا کمی با کشور ما دارد و نیازی هم به دریافت ویزا نیست هر سال گردشگران زیادی هم از ایران به این شهر رویایی سفر می کنند.بعضی‌ها دوست دارند سفرشان به استانبول با تجربه یک گردشگر معمولی تفاوت داشته باشد. در این مقاله راه این کار را به شما نشان خواهیم داد.

ما در این مطلب سعی داریم سرگرمی های هایی را در سفر استانبول برای شما شرح دهیم که  سفرتان به استانبول  از سفرهای معمول گردشگران عادی متفاوت تر باشد.

قایقرانی در شاخ طلایی

شاخ طلایی یا گلدن هورن که در زبان ترکی به آن هالیج می‌ گویند محلی است که قسمت اروپایی استانبول را به دو قسمت تبدیل می کند. این نام را به این خاطر بر آن گذاشته اند که در غروب خورشید به مدت دو یا سه دقیقه خلیج به رنگ طلایی تغییر می کند و اگر این خلیج را از بالا ببینیم شبیه به شاخ گاو است.

قایقرانی بر روی شاخ طلایی تجربه‌ای لذت بخش است و برای امتحان کردنش باید تورهای قایقرانی به همراه مربی را برای صبح زود رزرو کنید.

بازدید از هنرهای خیابانی قسمت آسیایی استانبول

جشنواره نقاشی دیواری استانبول، محله «یلده‌گیرمنی» (Yeldeğirmeni) در «کادیکو» (Kadıköy) را به یک گالری هنری بزرگ رو باز تبدیل می‌کند. این محله دیوارهایی با آثار هنری زیبایی دارد که توسط هنرمندان بومی و بین‌المللی کار شده‌اند و در هر گوشه و کنار منطقه می‌توانید چیزی برای تماشا پیدا کنید.

No More Lie نام‌ مستعار هنرمندی است که از سنین کم در خانه نقاشی را شروع کرد اما نهایتاً به نقاشی دیواری روی آورد. او بیشتر حیوانات و سیاستمداران روی کار ترکیه و بین ‌الملل را به تصویر می ‌کشد. Canavar به معنی هیولا است. او به طور کلی موجودات عجیب و غریب و هیولاها را در آثار خود به تصویر می ‌کشد. با تماشای آثار او گویی وارد کابوسی شبانه شده ایم.

جمع آوری قارچ در بیشه بلگراد

یکی از معروف‌ترین مناظر طبیعی استانبول «بیشه بلگراد» (Belgrade Forest) است که به خاطر جمع آوری قارچ هم شهرت زیادی دارد. یک متخصص قارچ به نام «جیلبر باروتچیان» (Jilber Barutçiyan) به طور منظم تورهایی در بهار برگزار می‌کند که بتوانید در فصل رویش این گیاهان لذیذ به شکارشان بروید.

تجربه حمام های ترکی

بازدید از حمام‌های ترکی استانبول یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های سفر به این شهر است. حتماً با تجربه شستشو و ماساژ حرفه که در این حمام‌ها دریافت می‌کنید خاطره‌ای به یادماندنی در میان ابری از حباب‌های صابون بسازید. یکی از بهترین جاهایی که ما در این شهر به شما پیشنهاد می‌کنیم «حمام قلیچ علی پاشا» (Kılıç Ali Paşa Hamamı) است.

بازدید از پارک مینیاتورک

یکی از تفریحات غیر معمول استانبول که می تواند برای بچه ها بسیار جالب باشد پارک مینیاتورک است. در این جا صدها اثر تاریخی با ابعاد کوچک ساخته شده اند و در کنار هم قرار دارند. با رفتن به آن در واقع داخل استانبولی کوچک می شوید. اگر زمان کافی در اختیار ندارید می توانید به جای بازدید از تک تک جاذبه ها به پارک مینیاتورک بروید. اینجا پر از جاذبه هایی ست که ۲۵ برابر کوچک شده و با ماکت های مقاوم ساخته شده اند.