آژانس مسافرتی سرزمین سفر آریایی |گردشگری | رزرو تور | رزرو هتلآژانس مسافرتی سرزمین سفر آریایی |گردشگری | رزرو تور | رزرو هتل

در حال حاضر عضو هستید؟

آژانس مسافرتی سرزمین سفر آریایی |گردشگری | رزرو تور | رزرو هتلآژانس مسافرتی سرزمین سفر آریایی |گردشگری | رزرو تور | رزرو هتل
فراموشی رمز عبور ؟

آیا یک حساب کاربری ندارید؟

تور مارماریس

تور مارماریس ۶ شب و ۷ روز??

خدمات:
پرواز رفت و برگشت ایران ایرتور-خدمات all-ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت-بیمه مسافرتی
از ۸/۹۹۰/۰۰۰ ?

مارماریس؛۴ مکان دیدنی در بهشت گردشگری سواحل مدیترانه

مارماریس شهری بندری در سواحل مدیترانه است که نام آن از کلمه مرمر گرفته شده است. مارماریس یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که اغلب ایرانیانِ اهل سفر به ترکیه کمتر در مورد  سواحل زیبای  آن و استراحتگاه ها و مناطق دیدنی آن شنیده‌اند.

۱.سلیمیه

برای یک سفر دریایی بی‌نظیر، مقصدی زیباتر و بهتر از سلیمیه پیدا نمی‌کنید. سلیمیه در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی مارماریس و در ۱۰ کیلومتری روستای اورهانیه واقع است. این روستای سرسبز در حاشیه‌ی دریایی بسیار تمیز و زلال قرار دارد، اما اطراف آن هیچ ساحل بزرگی وجود ندارد. نزدیک‌ترین ساحل ۲ کیلومتر دورتر از کناره‌ی دریاست و در امتداد آن رستوران‌های زیادی آماده‌ی پذیرایی از مسافران هستند. این منطقه بسیار آرام و ساکت است

۲.جزیره‌ی کلئوپاترا

جزیره‌ی معروف کلئوپاترا (نام دیگر آن جزیره‌ی سدیر یا جزیره‌ی شهر است) در ۱۸ کیلومتری شمال مارماریس و در خلیج گوکووا قرار دارد. این جزیره‌ی زیبا به‌خاطر آب زلال و ساحل شنی درخشانش از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به نزدیکی جزیره که می‌رسید، چشم‌انداز مناظر کوهستانی زیبا از میان خلیج، هوش از سرتان خواهد برد

وجود ساحل جذاب آن در یک خلیج کوچک است و گفته می‌شود ملکه کلئوپاترا روزگاری در آنجا شنا می‌کرده است.

شن و ماسه‌ی ساحل این جزیره بسیار سفید، صاف و درخشان است. می‌گویند این نوع شن و ماسه فقط در مصر دیده می‌شود و آنتونیوس که عاشق کلئوپاترا بود، آنها را از مصر برایش آورده است. از شن و ماسه‌ی جزیره‌ی کلئوپاترا به‌شدت محافظت می‌شود و گردشگران اجازه ندارند حتی مقدار کمی از آن را برای یادگاری با خود ببرند!

ویرانه‌های بخش شرقیِ جزیره متعلق به دوران رومی‌هاست. در قسمت شرقی جزیره یک بازار وجود دارد. سنگ‌نوشته‌ها نشان می‌دهند که روزگاری در این منطقه به افتخار آپولون مسابقات ورزشی برگزار می‌شده است.

منظره‌ی خورشید و دریا در ساحل طلایی این جزیره و هوای پاک بندرگاه چاملیک برای کسانی که می‌خواهند تعطیلات‌شان را در آرامش سپری کنند بسیار مناسب است.

۳. دالیان

طبیعت شگفت‌انگیز دالیان، درست جایی که دریا و دریاچه به هم می‌پیوندند، هر اهل دلی را مسحور شکوه و زیبایی‌اش می‌کند. دالیان ۸۰ کیلومتر با مارماریس فاصله دارد. دریاچه‌های زیبا، مجراهای پرپیچ‌وخم آب و سواحل طبیعی دالیان تعطیلاتی رؤیایی برای‌تان رقم خواهد زد.

جاده‌ای که به روستای دالیان در راه آبی داخلی می‌رسد، از زیر سایه‌ی درختان معطر کندر می‌گذرد و مناظر اطراف آن تقریبا فرقی با بهشت ندارد. در سرتاسر این مجراهای آبی، قایق‌های کوچک به گشت‌وگذار مشغولند.

حمام گِل دالیان:یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دالیان، حمام گِل آن است. حمام گل برای بیمارانی مبتلا به رماتیسم، سیاتیک و ﻛﻠـﺴﻴﻨﻮزﻳﺲ، بسیار مفید است

۴. ایچملر

ایچملر یک استراحت‌گاه زیبای ساحلی است که فقط ۸ کیلومتر از استراحت‌گاه بزرگ و شلوغ مارماریس فاصله دارد. جوّ دریای مدیترانه و دریای اژه، آب‌وهوای این  بهشت زیبا را که از جنگل‌های کاج پوشیده شده است کاملا تحت تأثیر قرار می‌دهد. روبه‌روی چشم‌انداز بدیع ایچملر، کوهستان توروس قد برافراشته است.خدمات ساحلی ایچملر شگفت‌انگیز است. اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز هستید، انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی و ساحلی مانند جت‌اسکی، رینگو، چتربازی، پاراسلی و قایق‌سواری در قایق‌هایی به‌شکل موز (موز سواری) در اختیار شماست. اگر می‌خواهید آدرنالین خون‌تان کمی بالا برود، می‌توانید از آف‌رود و موتورهای چهارچرخ استفاده کنید و تپه‌های جنگلی اطراف ایچملر را زیر پا بگذارید

اماکن تاریخی مارماریس

قلعه‌ی مارماریس

گفته می‌شود این قلعه را یونانی‌ها در سال ۱۴۴۰ قبل از میلاد ساخته‌اند و بعدها در دوران اسکندر مقدونی آن را مرمت کرده‌اند. در سال ۱۵۲۲ قبل از میلاد سلطان سلیمان دوباره این قلعه را بازسازی کرد و در جریان حمله به جزیره‌ی یونانی رودس، از آن به‌عنوان پایگاه نظامی استفاده کرد. این قلعه ۷ بخش داخلی دارد که در حال حاضر دوتا از آنها را به تالار باستان‌شناسی و یکی را به تالار نجوم تبدیل کرده‌اند و بقیه‌ را به‌عنوان گالری‌های هنری و انبار استفاده می‌کنند.

کاروان‌سرای سلطان حفصه

یکی دیگر از بناهای تاریخی عثمانی در مارماریس، کاروان‌سرای سلطان حفصه است. سلطان حفصه مادر سلطان سلیمان بود و دستور داد این کاروان‌سرا را برای استراحت و تجدید قوای سربازان و مسافرانی که از آن منطقه عبور می‌کنند، بسازند. قدمت این بنا به سال ۱۵۴۵ برمی‌گردد. معماری برجسته و سقف طاق‌بندی آن واقعا جالب توجه است. یک اتاق بزرگ و هفت اتاق کوچک در این کاروان‌سرا وجود دارد که در حال حاضر آنها را به کافه یا سوغات‌فروشی تبدیل کرده‌اند.

آرامگاه ساریانا

یکی از جاذبه‌های تاریخی مارماریس آرامگاه ساریاناست. عثمانی‌ها آن را در دامنه‌های شمال‌ شرقی شهر و برای یادبود ساریانا ساختند. این بانو به‌خاطر پیشگویی‌هایش بسیار معروف بوده است. می‌گویند سلطان سلیمان قبل از لشکرکشی به جزیره‌ی رودس نزد این بانو می‌رود و او نوید فتح و پیروزی را به سلطان می‌دهد.

 

 

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید?
☎️۰۲۶-۳۶۱۵۴۰۰۰
☎️۰۲۶-۳۲۷۶۰۸۸۹
?@iranvoyageland
?www.iranvoyageland.com