ده نوع از شکلات های معروف منطقه ای در ایلات متحده امریکا:

مردم در ایلات متحده امریکا یک ویژگی رفتاری مشترک دارند: آن هم علاقه زیاد به محصولات شیرین و شکلات است. آبمیوه های منطقه ای از هر گوشه ای از ایالات متحده نه تنها کمی از تاریخ محلی را نشان می دهند بلکه همچنین محل تولد آنها را به روش های منحصر به فرد نشان می دهد. ازکیک های کوچک نارگیلی در فلوریدا تا شکلات های سیب زمینی مانند در آیداهو…. این ده محصول خوشمزه و شیرین جز افتخارات غذایی مردم محلی است ولی سایر کشور هم قطعا غذاهای خوشمزه دیگری هم دارد.

  • شکلات valomilk در کانزاس و غرب میانه

برای مدت طولانی شکلات های متعلق به خانواده والومیلک(valomilk) یکی از منحصر به فردترین پیشنهاداتی است که در این منطقه در مورد شکلات به شما داده می شود: در هر بسته شما فنجان های شکلاتی را می بینید که با مارشمالو پرشده است . در گذشته این شکلات ها در زمان شادی تولد حضرت مریم مصرف می شد ولی امروزه در فروشگاه ها و در دسترس همه قرار دارد.

  • شکلات نارگیلی پاتیس(Patties) در فلوریدا

آنچه که در سال ۱۹۸۰ به عنوان یک سوغات برای گردشگران دیدار از ایالت آفتاب در  این دهه  آغاز شد، به یک طعم شکلات  شکوفا شد که تنها زمانی که از فلوریدا بازدید میکردند تهیه می شد.  این نوع از شکلات ، توسط گروه شیرینی جات آناستازیا در اورلاندو به بازار عرضه می شود دقیقا آن چیزی که در این شکلات به نظر می رسد این است مقداری نارگیل شیرین که در یک لایه صاف و خامه ای از شکلات تیره قرار گرفته اند. در فلوریدا در هر فروشگاه توریستی و یا فروشگاه راحتی که توقف داشته باشید احتمالا یک جعبه زرد روشن از که تصویری از مناطق استوایی را تداعی میکند خواهید دید. این شکلات در طعم های لیمو، پرتغال، انبه، بادام و …. وجود دارد.

  • گروه گوگو(GOO-GOO) – نشویل تنسی

گروه گو گو از سال ۱۹۱۲به صورت موسسه وجود داشته است. این شکلات جز اولین شکلات هایی بودند که به صورت ترکیبی ساخته شدند. این ترکیب شامل مارشمالو، بادام، کارامل،بادام زمینی بو داده که در لایه ضخیمی از شکلات شیری پوشیده شده است. اگر تعریف های بیان شده از ویژگی های این شکلات برای شما هوس برانگیز بود سفر به نوشویل را برنامه ریزی کنید یا حتی می توانید به صورت آنلاین سفارش بدهید . طرفداران واقعی شکلات گو گو  میتوانند تغییرات با طعم کره بادام زمینی را هم امتحان کنند.

  • تافی نمکی – نیوجرسی

افسانه ای وجود دارد که درمورد شکلات آب شور که بیان می دارد: در سال ۱۸۰۰ دختر بچه ای به یک فروشگاه شکلات فروشی شد که دچار طوفان اقیانوس اطلس شده وارد شد  و درخواست یک تافی کرد. صاحب مغازه به طرز شگفت انگیزی شکلات هایش را که پس از هجوم آب دریای اقیانوس اطلس به مغازه اش ویران شده بود، ارائه داد. او حتما باید آن را دوست داشته باشد چون او یک خرید داشته و به واسطه آن تصادفا یک اختراعی داشته که به یکی ازمحصولات محلی تبدیل شده است. منبع اصلی این شکلات در آنتلانتیک در فروشگاه شکلات فروشی فوربس است. اما در کل در مسیر های پیاده روی در کنار ساحل هم به فروش می رود.

  • کشمشی – ویسکانسین

شکلات کشمشی یک آبنبات گوشتی رنگ معمولی از ویسکانسین است. چون ترکیب رنگی این آب نبات نارنجی، قهوه ای می باشد از آن به شکلات کشمشی تعبیر می شود. آنها مانند کشمش طعم ندارند و حاوی کشمش نیستند. شاید همه با طعم آن موافق نباشند ویسکانسین ها  خود به اندازه کافی از این خوراکی نوستالژی خود برخوردار نیستند. پس از خرید دستورالعمل تهیه این شکلات در سال ۱۹۷۶ ، تولید آن در سال ۲۰۰۸ خاتمه یافت. اما پس از اینکه این برند اختصاصی شد تولید آن مجدد از سر گرفته شد.

  • آیداهو اسپود – آیداهو و شمال غربی اقیانوس آرام

شکلات آیداهو اسپود شکلات خوشمزه ای است که طعم سیب زمینی نمی دهد بلکه شکل آن مانند سیب زمینی است با مارشمالو در مرکز آن و سطح آن هم با شکلات تیره پوشیده شده است و با نارگیل سطح آن تزیین شده است. این شکلات از زمان آغاز زمان تولیدش در سال ۱۹۱۸ به پر فروش ترین محصول در شمال غرب اقیانوس تبدیل شد

  • عبا -زبا – کالیفرنیا

این شکلات در سواحل غربی بسیار مورد علاقه است ترکیبات آن شامل یک لایه از تافی است که در مرکز آن کره بادام زمینی قرار گرفته است. کمپانی شکلات آنابلا که مقر اصلی آن در هایوارد کالیفرنیا است تولیدکننده شکلات دیگری چون بیک هانک(یک شکلات شیرین عسلی است که طعم بادام برشته در سراسر آن حساس می­شود) و هم چنین شکلات یونو(u-no) که یک تافی شکلات تافی خوشمزه است، می باشد.

  • بادام زمینی جویدنی- فیلادلفیا، پنسیلوانیا

به طور عمده در داخل و اطراف فیلادلفیا یافت می شود، این شکلات (Goldenberg’s Peanut chews)  حاوی بادام های بوداده و شیره قند می باشد که در پوششی از شکلات قرار گرفته اند. آنها معمولا شش تا در یک بسته قرار داده می شوند و در واقع در سال ۱۹۱۷ برای جعبه تغذیه جنگ جهانی اول توسعه یافتند.

  • شکلات های (Blue Monday) – کنتاکی

رات هانت، سازنده شکلات دوشنبه های آبی، بعد از شنیدن یک سخنرانی وزیر حمل و نقل، این شعار را اعلام کرد که: «هر دوشنبه من باید کمی شیرینی داشته باشم تا به خودم از طریق دوشنبه های آبی کمک کنم». این شکلات  قدیمی از مواد ساده مانند شکر، کرم، کره و شکلات نیمه شیرین ساخته شده است و دارای یک کرم نرم در مرکز با پوسته ای  شکلاتی است.

  • شکلات فنجان طلایی – سواحل غربی

شکلات فنجان طلایی که در سواحل غربی رواج دارد طعمی مشابه کره بادام زمینی دارد اما کره بادام زمینی در آن نیست. در عوض این شکلات که توسط آدامز و بروک تولید شد  در مرکزش مغز بادام، مارشمالو و نارگیل وجود دارد.این نام گذاری بعد از قرن ۱۷ انجام شد. در کالیفرنیا این محصول به صورت یک فنجان خامه کرمی و ترد و خوشمزه است.

منبع:  www.matadornetwork.com