در ژانویه به کجا سفر کنیم؟

همین که سال نو از افق سر می زند ۳۶۵ روز پر از ماجراهای حماسی، تجربیات فرهنگی و غذایی پیش روی شما قرار می گیرد و  احتمالا خیلی برایتان مشکل است که در ابتدای سال تصمیم بگیرید که به کجا بروید؟  ما در این مقاله می خواهیم چند نمونه از مکان های خوب را که می توانید در ژانویه به آنجا سفر کنید را به شما معرفی کنیم .

اگر برای بازدید از حیات وحش و طبیعت قصد سفر دارید:

برای برخی، آفریقا ممکن است قلب پادشاهی حیوانات را نشان دهد، با فرصت هایی برای نشان دادن حیات وحش باور نکردنی در تمام طول سال. اما ژانویه به خصوص شرایط مطلوب که برای رفتن به عمق جنگل های بارانی در اوگاندا در جستجوی گوریل کوهستان وجود دارد زمان مناسبی است تا به این قاره زیبا سفر کنید. اگر به سواحل سرنگتی سری بزنید میتوانید انبوهی از حیات وحش را در حال چریدن مشاهده نمایید، حیواناتی که به صورت گله ای زندگی میکنند را از نزدیک ببینید و نظاره گر تمساح های این منطقه نیز باشید.
اگر به بیابان های دور افتاده و زمستانی لهستان بروید زمان آن است که گوشی خود را کناری بگذارید و دنبال آثار و نشانه های رد پای حیواناتی چون گرگ، گاومیش کوهان دار امریکایی، گوزن شمالی و… در میان برف ها باشید.  اگر به سفر های زمستانی و مناطق  پوشیده از برف علاقه دارید پس حتما به قطب جنوب سر بزنید. در این زمان دمای هوا نزدیک به نقطه انجماد و اندکی بالاتر است. نور روز زیاد که به معنای روزهای گرم است. و به طور کلی شرایط در این تایم به صورت نسبی است. در آنجا میتوانید به مستعمرات پنگوئن ها با جوجه های کرکی آنها سر بزنید . همچنین میتوان از توله سگ های کوچک قطبی یا نهنگ های دوست داشتنی هم دیدن کنید و درآخر می توانید بین قطعات عظیم الجثه یخ قایق سواری کنید.

 

اگر برای مقاصد فرهنگی قصد سفر دارید؟
سال نو در حالی می آید که بسیاری از وقایع فرهنگی در سراسر جهان در حال انجام است. پس اگر شما هم به جشن های فصلی علاقه مند هستید لباس های تجملاتی خود را به تن کنید تا در یکی از زمستان های سحر انگیز  در یکی از این همین جشن ها، که در وین پایتخت اتریش، شهری غنی و پر زرق و برق و مشهور برگزار می گردد شرکت کنید. بعد از جشن باشکوه تریش جش دیگری که به شما پیشنهاد می دهیم جشن های کریسمس در اتیوپی است که از تاریخ ۷ ژانویه آغاز می شود و به جشن یادبود غسل تعمید عیسی معروف است که موجب یک شادی شبانه است و این جشن در مقیاس خود بسیار وسیع است.
یکی دیگر از مراسمی که توصیه می شود در این تایم به آن سری بزنید مراسم زیبایی است که در سیدنی بزرگترین شهر استرلیا برگزار می شود. یک نمایشگاه که سه هفته به طول می انجامد که شامل مراسم رقص و شادی، سیرک و فعالیت های هنری و خانوادگی است.

 

اگر برای ماجراجویی قصد سفر دارید؟

سال خود را با با یک سری وقایع هیجان انگیز آغاز کنید. در ماه ژانویه یک سری پلات های عظیم در کوه های بریتیش کلمبیا ایجاد می شودکه به سرزمین عجایب زمستانی برای اسکی بازان شهرت دارد.با تعداد زیای استراحتگاه زمین های بازی  حتی جایگاه هایی برای سافاری سواری کردن نیز وجود دارد. اگر به دنبال کاهش هزینه های خود و یا جایی برای اسکی بازی به صورت مبتدی هستید پس به کوهستان های بالکان هم سر بزنید. از مناطق زمستانی نیم کره شمالی که بگذریم به مناطق آفتابی جزایر قناری می رسیم. اگر عاشق پیاده روی بر روی سواحل هستید این منطقه مکان مناسبی است بر روی سواحل طلایی پیاده روی یا دوچرخه سواری کنند. در جزیره نیوزیلند، مناظر خیره کننده ای را در سفر جاده ای در برخی از مناظر ساحلی جزر و مدی جزیره جنوبی مشاهده می کنید.

 

اگر برای آرامش قصد سفر دارید؟

اگر برای این به سفر می روید که به احساس آرامشی دست پیدا کنید، پس به شما چند منطقه آرام و دنج را معرفی می کنیم. در ماه ژانویه که آب و هوا در نیمکره شمالی شروع به سرد شدن می کند یکی از مکان هایی که راحت میتوانید از این سرما خلاص شوید بوداپست و استفاده از حمام حرارتی و چشمه های آب گرم آنجا می باشد. همچنین درمان های آب گرم در کارائیب با مجموعه ای از درمان های گیاهی، حمام های گل برنامه های تناسب اندام که همگی در جزیره فوق العاده سنت لوسیا وجود دارد. در آنسوی هیاهوی سواحل میامی شما می توانید برای فرار از استرس به پارک ملی اورگلادس بروید و در آنجا در کمال آرامش قایق سواری کنید. هم چنین جزایر زیبا و آرام قناری مناطق فوق العاده ای هستند مخصوص افرادی که آرامش و زیبایی را در کنار هم می خواهند.

 

 

 

منبع: www.lonelyplanet.com