قوانین جدید ویزا شینگن

قوانین جدید ویزا شینگن از روز یکشنبه ، ۲ فوریه اعمال شده است – این قوانین شامل افزایش هزینه های ویزا و سایر تغییرات است که در زیر توضیح داده شده است.

از تاریخ ۲ فوریه ، اولین یکشنبه ماه ، کلیه سفارتخانه ها ، کنسولگری ها و مراکز ویزا که به ویزای شینگن اعطا می کنند ، اعمال قوانین جدید ویزا را آغاز می کنند ، که از جمله این موارد افزایش هزینه ویزا به اندازه۳۳درصد است.

تغییر قوانین به شرح زیر است:

  • هزینه ویزا برای کلیه متقاضیان افزایش یافته است

متقاضیانی که قبلاً مبلغ ۶۰ یورو برای هر برنامه پرداخت می کردند ، اکنون ۸۰ یورو باید پرداخت کنند ، کودکان ۶ تا ۱۲ ساله که قبلا  ۳۵ یورو می پرداختند ، اکنون باید ۴۰ یورو بپردازند. هزینه برای اتباع کشورهایی که توافق تسهیل ویزا با اتحادیه اروپا دارند ، تغییر نمی کند و هزینه آن ۳۵ یورو باقی می ماند.

براساس استانداردهای بین المللی ، هزینه ویزا ۸۰ یورو پایین است. درخواست ویزای توریستی به ایالات متحده ۱۴۳ یورو و ۱۲۶ یورو برای چین هزینه دارد. مسافران استرالیا برای ویزای خود باید ۹۰ یورو بپردازند ، در حالی که برای کسانی که به نیوزیلند می روند ۱۴۶ یورو هزینه می شود. ویزای کانادا ۶۸ یورو ، برای هند ۹۵  و برای انگلیس ۱۱۲ یورو (ژانویه سال ۲۰۲۰) هزینه دارد.

  • ارسال فرم درخواست به صورت الکترونیکی:

اتحادیه اروپا به کشورهای عضو دستور داده است که در صورت امکان به متقاضیان اجازه دهند فرمهای درخواست را بصورت الکترونیکی تکمیل و ارسال کنند.  این بدان معناست که متقاضیان همچنین می توانند برنامه ها را بصورت الکترونیکی امضا کنند ، که باید پس از آن توسط کشور عضو صالح تشخیص داده شود.

  • امکان درخواست ۶ ماه قبل از سفر

در حالی که تاکنون متقاضیان ویزای شینگن می توانستند سه ماه قبل از سفر خود به منطقه شنگن ، آگهی درخواست را ثبت کنند ، اما اکنون این قانون تغییر کرده است.

و این امکان را برای مسافران فراهم می کند که شش ماه قبل از سفر خود اقدام کنند. همچنین دریانوردان می­توانند درخواست خود را نه ماه قبل از رسیدن به مقصد در هر بندر شینگن ارائه دهند.

  • حضور اعضا شینگن در کشورهای بیشتر ببرای صدور ویزا

کشورهای عضو شینگن در کشورهای بیشتری حضور خواهند یافت ، به این ترتیب مسافران دیگر نیازی به سفر به یک کشور همسایه برای در یافت روادید خود  نخواهند داشت.

  • مزایای بیشتر برای مسافران مکرر با سابقه ویزا مثبت

به گزارش SchengenVisaInfo.com ، مسافران مکرر به منطقه شنگن ، چه برای تجارت ، گردشگری و چه اهداف کوتاه مدت دیگر ، بیشترین بهره را از قوانین جدید خواهند برد.  با توجه به سابقه ویزای مثبت ، این مسافران با دریافت ویزای چند ورود معتبر تا پنج سال مجاز خواهند بود ، برای افرادی که  شرایط زیر را دارند:

  • کسانی که به طور قانونی از ویزاهای قبلی خود استفاده کرده اند.
  • کسانی که از نظر اقتصادی وضعیت خوبی در کشور مبدا دارند.
  • و افرادی که قصد اصلی خود را برای ترک منطقه شنگن قبل از انقضاء ویزا برای درخواست خود دارند.

منبع: https://bit.ly/2RWsgG0