زادگاه قهرمانان: غذاهای نمادین از سراسر جهان

هر شهر در سراسر جهان دارای یک فرهنگ غذایی محلی است که ماهیت منحصر به فرد این مکان را دربر می گیرد.با این وجود بعضی از این غذاها در صحنه جهانی معروف شده اند. مثلا استیک با پنیر فیلادلفیا یا رامن مشهور توکیو را در نظر بگیرید، دیگر دستورات غذایی مانند تارت بیسکوییت در بین صفحات کتاب مادربزرگ­ها پنهان شده اند.

برای خبرنگاران  کنجکاوی که به دنبال بهترین طعم­ها در سطح شهر هستند تیم ما از آن ها خواسته است تا غذاهای خوشمزه ای را که تست می­کنند به قلب زادگاهشان برسند مانند ماهی قزل­آلا در تانگیر تا کوفته های بخار پز شده در شانگهای.

مکبوس جوجه در دوحه قطر(Chicken Machboos in Doha)

اغلب تصور می شود که پایتخت غذا محلی در جهان قطر است.  که به دلیل داشتن چندین دستور غذایی و آشپزی از فرهنگ ها ی مختلف که طی قرن ها  و به این دلایل این عنوان را به دوش گرفته است. با این حال یکی از اقوام خاورمیانه هستند که ساکنان دوحه می­باشند و از ابتدا این صفت حق آن ها بوده چون طعم این مرغ واقعا لذت بخش است. از برنج، با ادویه جات ترشی جات و با گوجه فرنگی، پیاز و مرغ پخته شده، این ظرف شاداب شبیه به بریانی است (ظرف هند با برنج و گوشت یا سبزیجات تند) و یک شام بر روی میز شام بسیاری از خانوارهای قطری می­باشد. تعداد زیادی از رستوران های عربی در اطراف شهر قرار دارند که در آنها یک مکبو معتبر و خوشمزه را ارائه می­دهد اما به غیر از آنها دو مورد از رستوران های دیگر به نام رستوران الصوره در هتل مرسامالاز و یکی هم در رستوران سنتی در سوق واقیفه در سوریه که با قیمت ارزان­تر این غذای خوشمزه را ارئه می­دهد.

 

اسموربرود در کپنهاک دانمارک

اگر در هنگام بازدید از این پایتخت اسکاندیناوی فقط یک غذا را امتحان کنید، باید smørrebrødاسموربرود – ساندویچ باز معروف روبرو باشد. این غذا ناهار مورد علاقه دانمارکی هاست است و عملا یک روش زندگی است!  این غذا  با پایه نان چاودار، کره ای و کیک و با طعم های گوناگون مانند شاه ماهی ترشی، گوشت قرمز، میگو و تخم مرغ تهیه می شود. هر دو نوع طعم های سنتی و خلاقیت های نوآورانه ای وجود دارد که حتی برخی رستوران ها به ۲۵۰ نوع تهیه می­کنند.  کف بشقاب ها به اندازه کافی انباشته شده اند که این غذا را  باید با یک چاقو و چنگال خورده شود – شما می دانید که چندان خوب نیست که حتی نان را هم نبینید!

برای خوردن این غذای کلاسیک می­توانید رستوران سنتی کرون بورگ یا بازار هالرنس را امتحان کنید .

 

بال های داغ در آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده آمریکا

آیا شما آنها را ساده، چاشنی­دار و یا تند دوست دارید، بال گرم را می توان تقریبا در هر محل ناهار خوری در(آتلانتا) ATL یافت می کنید. اگر چه این غذا به آتلانتا منحصر نیست، اما هر کسی که در اینجا بزرگ شده است می تواند به بال های گرم که غذای ایده آل در شهر می گویند، شهادت دهد. به طور خاص، بال های فلفل لیمو – طعم مورد علاقه مردم اتلانتا که می تواند خیس شده (در سس) و یا خشک، با فلفل لیمو است. اگر میخواهید به طور کامل به سبک غذای محلی میل کنید فلفل لیمو را با سس گرم یا ملایم مخلوط کنید.     J.R. Crickets, American Deli و  ATL Wings   از بهترین موارد پیشنهادی هستند که این غذای خوشمزه را سرو می­کنند.

 

ماهی قزلباش کافتا در تانگیر، مراکش

شما نمی­توانید با همه منوی غذایی مراکش آشنا شوید اما باید حتما با طعم و مزه این غذای محلی منطقه آشنا شوید. غذاهای دریایی تانگیر علامت تجاری این شهر در این کشور خوش طعم هستند. به عنوان تنها شهرستان که انگشتان پا خود را در هر دو دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس غوطه ور است، جای تعجب نیست که ماهی در اینجا جزء اصلی غذاها باشد و ساردین به طور خاص جزء اصلی در یک ظرف محلی محسوب می شود. متاسفانه، این گزینه ای نیست که شما معمولا در رستوران ها می بینید، زیرا وقت و زیادی برای آماده شدن وجود دارد، بنابراین معمولا در خانه پخته می شود. ساردین ها به صورت محتاطانه از هم جدا می شوند و قبل از اینکه به آرامی پخته شوند، به پودر گوشتی شاداب تبدیل می شوند، به همان شیوه ای که گوجه فرنگی شناخته شده تر را در دیگر نقاط کشور مشاهده می کنید.

 

فیجودا در ریودو ژانیرو، برزیل

مردم ریودوژانیرو به زمان خود علاقه دارند تهیه کردن فیجودا تجسمی از این نگرش در آشپزی است. غذای غنی از لوبیای سیاه ، با گوشت خوک نمکی، سوسیس گوشت گاو و بریده بریده، طول می کشد تا آماده شود و در طول ناهار طولانی لذت می برد. در مورد پخت این غذا نمی توان عجله داشت.  فقط باید از آن لذت برد.

 

سمبوسه در ژوهانسبورگ افریقای جنوبی

ژوهانسبورگ یکی از شهرهای افریقای جنوبی که دارای بزرگترین جمعیت هندی تبار می­باشد اما به طرز باورنکردنی لیست غذایی آن در طولانی مدت در صحنه آشپزی افریقای جنوبی نقش دارند و در طول قرن ها تکامل یافته، در حال حاضر ویژگی های ترکیبی منحصر به فرد از مواد تشکیل دهنده و ادویه جات را با نام های آفریقایی تحت تاثیر قرار می دهد.سمبوسه های افریقای جنوبی معمولا کوچکتر هستند و با طیف وسیعی از مواد غذایی آنها را پر می­کنند که معمولا فراتز ازمواد غذایی سنتی ماند مرغ و سبزیجات است و حتی می­توان در آن نارگیل هم یافت کنید. برای بهترین سمبوسه در ژوهانسبورگ می­توانید به پلاژ تاریخی شرق سر بزنید این تنها مکان شهر است که انواع نارگیل را در اختیار دارد و سس آنها نیز بسیار تند است.