رفع محدودیت های سفر

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری با انتشار بیانیه‌ای خواستار رفع محدودیت‌های سفر بعد از قرنطینه‌  و تسهیل شرایط برای سفر شد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، در جدیدترین پیامی منتشر شده در رابطه با تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری، گفته است:

اگر [بر این باور باشیم که] گردشگری ما را در کنار هم قرار می‌دهد، پس [باید بگوییم که] محدودیت‌های سفر نیز ما را از هم دور می‌کند.

پولولیکاشویلی در بخشی از پیام خود چنین می‌گوید:

گردشگری باید رونق پیدا کند و این به آن معنا است که باید با مسئولیت‌پذیری و به مرور، محدودیت‌های سفر را کاهش داد یا به‌طور کامل لغو کرد. پیام دیگر آن این است که سیاست‌گذاران همه کشورها باید برای مقابله با چالش‌هایی که مرزها را زیر پا می‌گذارند، با هماهنگی بیشتری عمل کنند.

در ادامه چنین گفته شده است:

«کووید ۱۹ و گردشگری در حال تحول»، به‌عنوان اصلی اساسی در نقشه راه آتی توریسم گنجانده خواهد شد تا جایگاه منحصربه‌فرد گردشگری را که در گذشته منبعی برای امیدواری و بهره‌برداری از موقعیت‌ها برای همگان بود، باز پس بگیریم. از همه مهم‌تر، تعیین محدودیت برای سفر نیز مانع از استفاده از پتانسیل گردشگری برای ساختن آینده‌ای بهتر برای همه می‌شود.

سیاست کنترل کوویید ۱۹ و تحول گردشگری :

پولولیکاشویلی با راه‌اندازی طرح جدیدی تحت عنوان «سیاست کنترل کووید ۱۹ و تحول گردشگری»، نقشی مهم و محوری در زمینه تولید بر عهده سازمان جهانی گردشگری قرار داده است. در ماه ژوئن گذشته، این سازمان تلاش‌های انجام گرفته را توسط وزارت گردشگری ایران در راستای مدیریت صنعت سفر طی دوران دنیاگیری ویروس کرونا،  ستود. دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در نامه‌ای که برای تمجید از ایران به علی اصغر مونسان نوشت، بیان کرده بود که تلاش‌های ایران، اقداماتی ارزشمند برای کاهش اثر کرونا بر گردشگری است. در بخشی از نامه آمده است:

کارهایی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران مطابق با دستورالعمل‌ها و توصیه‌های سازمان جهانی گردشگری انجام داده است، به‌عنوان اقدامی تاثیرگذار در کاهش اثرهای بحران کنونی بر گردشگری شایسته قدردانی هستند.