جذابیت های شهر کی اف اوکراین:

کی اف شهری فوق العاده زیبا که پایتخت  کشور اوکراین می باشد . شهری که در انتظارکشف شدن توسط گردشگران است. شاید شما این شهر تنها به عنوان پایتخت اوکراین بشناسید  اما جالب است بدانید که کی اف به عنوان یکی از مقاصد پر طرفدار  گردشگری در بین شهر های ارو پایی تبدیل شده است.

 در خیابان های شهر قدم بزنید و از بسیاری از نقاط دیدنی آن مانند مغازه های کوچک، موزه ها و رستوران ها دیدن کنید. این شهر دارای ۳ میلیون نفر جمعیت است، اما در بیشتر مناطق خود حالت  سنتی یک شهر کوچک را حفظ کرده است.

  • کلیسای جامع سنت سوفیا

کلیسای جامع سنت سوفیا (که آن را کلیسای جامع مقدس سوفیا نیز می نامند) یکی از هفت سایت میراث جهانی یونسکو در اوکراین است و در دهه ۱۹۸۰ به وی جایگاه مهمی اعطا شد. این بنا در سال ۱۰۳۷ ساخته شده است و برای هاگیا سوفیا نامگذاری شده است. از آنجا که مورد علاقه توریست ها است ، بازدید از اوایل روز توصیه می شود.

این یکی از قدیمی ترین کلیساهای چشمگیر کیف است. نقاشی های دیواری زیبا ، موزاییک های باستانی و نقاشی های دیواری داخلی تزئین شده است. ساختارهای اضافی در طول سالها به بنای اصلی اضافه شده اند. 

  • کلیسای سنت اندرو

یکی دیگر از نشانه های مهم کیف در یکی از قدیمی ترین محلات شهر پیدا شده است. این بنا توسط معمار روسی ، بارتولومئو رستری ، در زمان کاترین بزرگ ساخته شده است.کلیسا ها اغلب به جهت اینکه توسط همه افراد رویت شوند در بلندی ها و در بالای تپه ساخته می­شدند، و کلیسای سنت اندرو هم یک نمونه برجسته از این حالت است. هرچند امروز این کلیسا دیگر جهت امور مذهبی استفاده نمیشود و بیشتر به شکل موزه که مجموعه ای مهم از نقاشی ها و مجسمه ها را در خود جای داده است. این بنا دارای معماری زیبا و چشمگیر است.

  • موزه هنر ملی اوکراین

یکی از پر بازدیدترین موزه های اوکراین موزه هنر ملی است. در سال ۱۸۹۷ توسط یک حامی موفق هنری ، بوهدان خاننکو ، که مصمم به ساخت اولین موزه در کشور بود ، تأسیس شد ساختمان تاریخی مهم شامل مجموعه ای از مجسمه ها ، آثار هنری و نمادهای مهم است. 

  • کلیسای Pechersk Lavra

این مجموعه کلیسا توسط دو راهب ساخته شده است: سنت آنتونی و سنت تئودوسیوس. این بنا بر روی یک سری غارهای کاوش شده توسط راهبان ساخته شده ، قابل توجه است که این غارها  به قرن یازدهم است. حتماً از هر دو منطقه بازدید کنید ، زیرا صدها اثر باستانی پیدا خواهید کرد. دخمه های زیرزمینی را از دست ندهید. در اینجا ، نگاهی دقیق و تا حدودی دلپذیر به گذشته و یکی از منحصر به فرد ترین دیدنی های شهر پیدا خواهید کرد. 

 

  • کاخ ماریینسکی

این کاخ خانه رسمی تشریفاتی رئیس جمهور اوکراین است. پس از آتش سوزی اولین سازه را تخریب کرد. الکساندر دوم کاخ را در سال ۱۸۷۰ به  مدل نقشه های قدیمی بازسازی کرد . نمای بیرونی آبی کم رنگ ، کیفیتی رؤیایی را به معماری باشکوه می بخشد. در داخل ، بازدید کنندگان مجموعه ای از آثار هنری استادان اوکراینی و همچنین گنجینه های فرهنگی و تاریخی را پیدا می کنند. باغ های محوطه اطراف ، مکان خوبی برای تامل است. 

  • میدان استقلال

میدان استقلال در سال ۲۰۰۴ اولین صحنه بین المللی خود را به عنوان صحنه انقلاب نارنجی به وجود آورد. هنگامی که قدرت مردم تاریخ اوکراین و آینده این کشور را تغییر داد. به عنوان میدان مرکزی شهر ، بسیاری از جشنواره ها ، کنسرت ها و رژه ها در این منطقه برگزار می شود. این جاذبه شامل شش فواره ، یک آبشار و یک ستون بزرگ است که نشان دهنده استقلال اوکراین است. در شب ، محلی برای تماشای افراد عالی ایجاد می کند و اغلب یک نمایش سبک و موسیقی با فواره های روی صفحه نمایش رنگارنگ وجود دارد. 

  • کاخ ریاست جمهوری سابق

در یک مکان دوست داشتنی در سواحل رودخانه زیبا Dnieper واقع شده است. این شکایات محل اقامت سابق رئیس جمهور سابق اوکراین ویکتور یونوکوویچ است.

بازدیدکنندگان از این همه تجمل غافلگیر خواهند شد. امروزه ساختمان با تمام شکوه و عظمت خود تنها به صورت نمادی است و یادآوری زیاده خواهی و حرص و آز و فساد اداری است. در داخل دیوارهای دروازه آن ، زمین تنیس ، یک میدان تیراندازی ، یک باشگاه سوارکاری ، پد هلیکوپتر ، مزرعه شترمرغ ، زمین گلف و زمین های شکار وجود دارد – همه در زمانی  ساخته شده اند که اکثر جمعیت کشور در حال تلاش برای برآورده کردن نیازهای خود بودند. باغ های اطراف به زیبایی نگهداری می شوند و مکانی زیبا برای تهیه پیک نیک در حالی که سعی می کنید تمام یزهایی را که اخیراً در تور انجام داده اید پردازش کنید. 

این مطلب ادامه دارد. ..

منبع: https://bit.ly/2RGQnXY