جذابیت های تایلند:

 بهترین فضاهای تفریحی در چیانگ مای تایلند :

چیانگ مای به عنوان یک پایگاه پر رونق برای گردشگرانی است که از آسیا دیدن می کنند. یک شهری دور افتاده در تایلند با ترکیبی از معابد جذاب ، بازارهای شبانه شلوغ و کافه های شیک و مدرن است.

این شهر به دور از هیاهوی بانکوک است. با جنگل های سر به فلک کشیده احاطه شده  است. همچنین در این شهر می توانید به یک سری تفریحات به یک سری تفریحات  فضای باز هم دسترسی داشته باشید. یک سری از جذابیت های این شهر عبارتند از :

  • پیاده روی در جنگل های سرسبز :

پارک ملی دوی اینتانون

که در شمالی­ ترین قسمت تایلند قرار گرفته است  تعدادی از آبشارهای زیبا و جالب تایلند هم در این پارک هستند. کوه های این پارک پوشیده از درخت است گویی فرش سبز رنگی در سراسر آن کشیده شده است. این مناظر فرصت گرفتن عکس های خیره کننده را برای شما فراهم می کند.

بازدید کنندگان می توانند در مسیر طبیعت پیاده روی کنند که دراین مسیر توقفگاه هایی موجود است. و دو بتکده سلطنتی که برای بزرگداشت روز تولد پادشاه و ملکه اش ساخته شده هم در این مسیر قرار گرفته است.

دو نکته ای که در بازدید از این پارک باید مد نظر داشته باشید:

  • درماه های بارانی ژوئن تا اکتبر این مسیر پیاده روی بسته است.
  • حتما برای بازدید از این مسیر یک راهنمای محلی بگیریدکه اجباری می باشد وهزینه ای حدود ۲۰۰ دلار تایلندی را در بر دارد.

 

  • بازدید از آبشارهای زیبا:

آب شفاف  این منطقه در بالای سطح آهکی آبشار بوآتونگ جریان می ابد. و بر خلاف سطح جنگل که بسیار لغزنده است شما می توانید به راحتی از روی صخره ها بدون ترس از لغزش بالا بروید.

با یک وسیله شخصی حدود ۱ ساعت طول می کشد تا به شهر چیانگ مای برسید . یک منطقه زیبا برای پیک نیک هم در این جا وجود دارد. شما هم می توانید به صورت شخصی بروید و هم به صورت یک تور از این منطقه زیبا دیدن فرمایید.

  • قایقرانی در رودخانه مای تانگ :

۵ مایل  از شهر قدیمی رودخانه  mae-tang قرار دارد.رودخانه ای زیبا که در دل جنگل ها قرار گرفته و این امکان را برای تعدادی ز شرکت ها فراهم کرده که تورهای قایقرانی ورفتینگ برگزار می کنند.

شما می توانید یک سفر یک روزه به این منطقه داشته باشید که در صورتی که زمان کافی داشته باشید می توانید شب را هم در کلبه های روستایی بگذرانید و یا به یک تور قایقرانی یا رفتینگ بپیوندید.

این تورها معمولا در حدفاصل بین ماه های ژوئیه تا مارس برقرار است اما در ماه اکتبر به دلیل تغییرات موسمی فصل این تورها متوقف می شود.

  • تماشای ماء هونگ سان بر روی موتور سیکلت

یکی از نقاط جذاب در جنوب شرق آسیا Mae hong son   می باشد. این نقطه می تواند شروع یک ماجراجویی برای شما باشد همچنین می توانید یک موتور سیکلت یا اسکوتر اجاره کنید.

مناظر سر سبز ذهن شما را باز می کند می توانید در نزدیکی  آبشارها سقوط در دل آب را هم داشته باشید. با توقف در این منطقه سفر چهار روزه تان  به پایان می رسد اما اگر علاقه داشته باشید می توانید مدت اقامت خود را تمدید کنید.

قبیله ای در اینجا وجود دارد با دخترانی که در گردن خود حلقه های برنجی دارنند که بسیار سنگین هستند از سن ۵ سالگی استفاده از این حلقه های را شروع می کنند و به مرور تعداد این حلقه ها زیادتر می شود. . این حلقه ها باعث می شود که گردن دختران بلندتر به نظر می رسد. برای این حرکت ریشه فرهنگی ذکر شده است ولی امروزه بیشتر به دلیل جذب گردشگر این حرکت ادامه دار شده است.

  • زیپ لاین در دل جنگل بارانی

Flight of The Gibbon یکی از طولانی ترین خطوط زیپ لاین در منطقه را دارد.  روی حفاظت از این منطقه بسیار متمرکز شده اند و به کاشت درختان گونه های مختلف اقدام شده است. این شرکت معتقد است پروژه های مبتنی بر اکوتوریسم می تواند محلی ها را برای حفاظت از مناطق جنگلی ترغیب کند.

 

  • بازدید از فیل های چیانگ مای

تایلند یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید در آن فیل های مزیادی ببینید . ترجیحا توصیه می شود سوار ر فیل ها نشوید چون فیل هایی که تحمل وزن حمل شده بر آنها را ندارند معمولا بد رفتاری می کنند.

اگر تایم بیشتری داشتید می توانید به پناهگاه Emily بروید آنجا فیل های خسته پیر و آرام زندگی میکنند. این پناهگاه این فرصت را برای شما فراهم می کند که در کنار این غول های آرام راه بروید و حتی به آنها غذا بدهید و یا از یک حمام گل با آنها لذت ببرید و یا در جریان رودخانه به آنها بپیوندید تا با آب |اشی شما را هم خنک کنند.