هنگامی که ما سفر می کنیم، هر غذایی که می خوریم یک داستان را بازگو می کند ، عادات  اجتماعی را به نمایش می گذارد و سنت های باستانی را نشان می دهد، همچنین ما فرصتی برای برقراری ارتباط با مردم محلی راهم پیدا می کنیم. بین سفر و مواد غذایی هیشه رابطه نزدیکی وجود داشته است.

از روش های دقیق در پخت سوشی های توکیو تا پخت فیله های ابدار و خوشمزه در تگزاس و پیتزاهای ارزشمند در ناپل ایتالیا و… در این مقاله با ما همراه شوید تا با ده غذای نمونه از نظر رتبه بندی سرآشپزهای برتر دنیا آشنا شوید.

  • یک کافه بار با منویی پر از غذاهای سنتی در خیابان سباستین اسپانیا:

راهی بهتر از پینتوس (منو) برای کشف غذاهای سنتی در سان سباستین وجود ندارد. یک سری نوشیدنی های کوچک  در اسپانیا وجود دارد که باید همراه با نوشیدنی های دیگر مصرف کنید . در این سفر آشپزی ویژه می توانید با رقص های خیابانی در سان سباستین هم آشنا شوید. با ساندویچ های کوچک آغاز کنید منو های غذایی پیشنهاد های متفاوتی را به شما ارائه می دهند از غذاهای سنتی تا حتی پخت و پز خودتان بر روی نان ها و طعم دهنده های خاص تجربه های لذت بخشی است که در اختیار شما قرار داده می شود. نیازی به گفتن نیست که  غذاهای محلی اجزا زیادی را به نمایش می گذارند .

 

  • سوپ لاکسه کُری  را در جایگاهی ویژه در زیر برج های کوالالامپور تست کنید.

سوپ  کرم دار چرب و پر ادویه یه کاسه غذای خوشمزه هست که شما می توانید در هر کجای جهان آن را مزه کنید اما به طور ویژه باید آن را در مالزی و به ویژه کوالالامپور بخورید. که بهترین روش های خوردن را هم به شما ارائه می دهد.  ترکیبی متفاوت و خاص از ادویه ها و طعم ها (از جمله زردچوبه، زنجبیل، چیلی، رب میگو) که در ترکیب با شیر نارگیل و رشته های نارنجی رنگ سوپ ظاهری خیلی هیجان انگیز پیدا می کند. یک سوپ فوق العاده خوشمزه و تند است. از دیگر ترکیبات این سوپ میتوان به رشته، همراه با مرغ خرد شده، میگو، جوانه های لوبیا، سیب زمینی تازه، نعناع و … می توان نام برد. این تجربه فوق العاده را می توان فقط در مالزی داشته باشید.

 

 

  • رول های سوشی یکی از غذاهای سنتی توکیو

ما به شما پیشنهاد می دهیم  که اگر بخواهید سوشی را در توکیو بخورید، به سوکیاباشی جیرو یا سوشی سایوت بروید. اما برای اینکه این تجربه را در این رستوران ها داشته باشید باید مدت زیادی منتظر بمانید. اما رستوران های دیگری هم در توکیو هستند که یک سوشی فوق العاده را به شما ارائه می دهد بدون اینکه لازم باشد مدت زیادی را منتظر بمانید مانند منتن سوشی و جوزو سوشی. بسیاری از سرآشپزها روش تهیه سوشی خود را در اختیار شما قرار می دهند تا شما این دستور العمل را مشاهده و از بین آنها بتوانید سوشی مناسب خود را انتخاب کنید. در ابتدا زمانی که سوشی را در برابر شما قرار می دهند از چوب برای خوردن سوشی استفاده نکنید و به جای آن از دست هایتان برای خوردن سوشی استفاده کنید ترجیحا آن را در سویا سس غوطه ور نکنید و به جای آن از وسبی (ادویه مخصوص ماهی در ژاپن) استفاده کنید. این یک پیشنهاد است از طرف سرآشپزها چون طعم سوشی را در هر دو حالت چشیده اند.

اندکی از زمان خود را با آشپزها بگذرانید تا کمی با این هنر باستانی آنها هم آشنا شوید. در پخت سوشی به برنج و ماهی دقت زیادی داشته باشید. اساتید پخت سوشی بعد از سال ها بررسی بیان داشتند که برنج از دیگر عوامل در پخت سوشی اهمیت بیشتری دارد.

 

 

  • آیا بیف های منطقه تگزاس ارزش منتظر ماندن را دارد؟

مردم تگزاس گوشت گاو را به صورت باربی کیو کباب می کنند و حدودا چهار ساعت برای تهیه آن زمان صرف می کنند  چون باید یه غذای خاص شود.  منوی فرانکلین  شامل گوشت خوک، دنده ، سوسیس و غیره است اما جاذبه اصلی آن گوشت گاو دودی است . گوشت را با ترکیبی از نمک و فلفل ورز میدهیم و در معرض دود حاصل از چوب بلوط قرار می دهند  و تا زمانی که پوسته نازک از گوشت جدا شود آن را در این حالت قرار می دهند. این بهترین روشی است که توسط تگزاسی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از شخصیت های معروف هم طرفدار این نوع غذای تگزاسی ها هستند مانند مرحوم آنتونی بوردین ( نویسنده کتاب پرفروش «آشپزخانه سری: ماجراجویی در جهان شکم، سرآشپز و مجری امریکایی) و باراک اوباما . پس امتحان کردن این غذای فوق العاده تگزاسی ها خالی از لطف نخواهد بود.