اگر عاشق کشف شگفتی در اطراف خود هستید با ما در این مقاله همراه شوید تا با یک منطقه فوق العاده در خاورمیانه آشنایتان کنیم:

مصر کشوری در شمال شرق افریقا دارای تاریخی با قدمت طولانی که به  قبل از میلاد مسیح بر می گردد. مصر قدیم به عنوان مهد تمدن شناخته شده بود، برخی از اولین تحولات نوشتاری، کشاورزی، شهرنشینی، دین سازمان یافته و دولت مرکزی در آنجا دیده شده است. میراث فرهنگی طولانی و غنی مصر بخشی جدایی ناپذیر از هویت ملی آن است که تأثیرات مختلف خارجی از جمله کشورگشایی یونانی، فارسی، رومی، عربی، عثمانی را تحمل کرده و اغلب توانسته این هویت خود را حفظ کند. مصر مرکز مهمی از مسیحیت بود، اما در قرن هفتم به شدت اسلام گرا شد و همچنان یک کشور مسلمان به شمار می رفت اما دارای یک  اقلیت مسیحی قابل توجه بود.

یکی از قدیمی ترین آثار باقی مانده از جهان باستان با قدمتی تقریبا ۴۰۰۰ سال با شکلی خارق العاده ، هندسه بی عیب و نقص  اهرام مصر است . یکی از سوالاتی که همیشه ذهن همه را مشغول کرده است این است که این بناها چرا و چگونه در آن زمان ساخته شده است؟ قرن ها تحقیق در این مورد بخشی از پاسخ را به ما داده است.

این مقبره های عظیم به سفارش فرعون و توسط ده ها هزار نفر از کارگران قوی در آن زمان ساخته شده و امروزه هنوز به نشانه ادای احترام به قدرت و دستاوردهای مصر باستان همچنان پا بر جا ایستاده اند. حفاری های انجام شده در این منطقه باعث کشف اطلاعات در مورد سازندگان همچنین بخش هایی که در آن مواد غذایی و امکانات پزشکی در مقیاس وسیع در آنجا تولید می­شده است. شواهد بیشتر در این قسمت نشان می­ دهد کارگران برده نبودند، بلکه یک نیروی کار سازمان یافته از کشاورزان مصری بودند.

 

در فصل سیلاب ها و درست زمانی که رودخانه نیل مزارع کشاورزان را کاملا می­پوشاند این کشاورزان بر اساس یک  بروکراسی کاملا منظم برای ساخت مقبره فرعون نقل مکان  می­کردند.  و آب های سیل حمل و نقل سنگ ساختمانی را به محل کار آسانتر کرد. با وجود تمام این شواهد اما هنوز برخی نپذیرفته اند که مصریان باستان قادر به ساخت چنین دستاوردی بوده باشند. بر  اساس نظر اهرام شناسان این میزان دقت بالا در قرار دادن سنگ ها حتی در حد میلی متر و اهمیت عددی ابعاد ساختار اهرام همگی شواهدی مبنی این هستند که این بناها توسط فرشتگان یا نیروهای فرا زمینی و بیگانگان ساخته شده اند.  شاید این فرضیه خنده دار به نظر برسد اما زمانی که خود شما هم از نزدیک به این سازه ها دقت کنید خواهید فهمید که چرا بسیاری از مردم بر این باورند که نیروهای فرازمینی در ساخت این بنا دخالت داشته اند. اکثربازدید کنندگان معمولا از هرم های خفو، اسفنکس، منکور، بازدید می­کنند اما اگر شما هم جز کسانی هستید که به کشف بیشتر تمایل دارید فلات کویری و بیابان های اطراف اهرام و خرابه های معابد و هرم های کوچکترمنطق مناسبی برای شما هستند.