در سفر با قطار برخی چیزها جادویی هستند گاهی این شگفتی یا جادویی بودن در داخل قطار است. مثلا اینکه شما در داخل قطار در حال استراحت و یا غذا خوردن هستید و می توانید با مردم ملاقات داشته باشید. در عین حالی که صدای چرخ های قطار بر روی ریل های فولادی در زیر پای شما به گوش می رسد.  گاهی اوقات این جادویی بودن در خارج از قطار است در چشم اندازهای مناظر زیبا و شگفت انگیز بیرون  همراه با ماجراجویی و نگاه به قلب یک ملت که از کنار آنها عبور می کنید.

این جادو گر شما را با خود به کجا می برد؟به منظور تماشای جهان با سفرهای باورنکردنی با قطار با ما در این مقاله و در یک سفر شگفت انگیز همراه شوید تا مسیرهای جادویی و زیبا و شگفت انگیز  ریلی قطار را به شما معرفی کنیم.

  • ویتنام

اولین مسیر شگفت انگیز و زیبا در کشور ویتنام است. شروع یا مبدا از شهر هوشی مین، مقصد شهر هانوی. مسیری ۱۰۷۲ مایلی(۱۷۲۶ کیلومتری) مدت زمان سفر دو روز طول می کشد. برخی از قسمت های راه آهن از دل شهرهای تاریخی عبور می کند و برخی هم از کنار خطوط ساحلی عبور می کند. این خط به عنوان راه آهن شمال-جنوب شناخته می شود، و یکی از راه آهن های دوست داشتنی و محبوب در جنوب شرق آسیا می باشد. یک سفر بیش از یک هزار مایلی از هانوی در شمال به شهر هوشی مین در جنوب، هیچ مسیری مانند این مسیر در ویتنام وجود ندارد.

  • زفیر، کالیفرنیا، ایالات متحده امریکا

مبدا – شیکاگو؛ مقصد – سان فرانسیسکو؛ روزانه میروید فاصله – ۲۴۳۸ مایل (۳۹۲۴ کیلومتر)؛ مدت زمان – ۵۲ ساعت ۴۰ دقیقه.

برای غوطه ور شدن در عظمت و زیبایی قاره امریکای شمالی تنها راه استفاده از این خط راه آهن می باشد. این سفر سه روزه کلاسیک تقریبا ۲۵۰۰ مایل (۴۰۰۰ کیلومتر) مسافت را در سرتاسر دشت ها، بیابان ها، کوه های راکی و سیرا نوادا از شیکاگو تا سانفرانسیسکو عبور می کند. صحنه های  فوق العاده زیبایی در این مسیر نهفته است به ویزه زمانی که شما از پنجره های قطار به بیرون را نگاه می کنید. اما اگر شما فقط میخواهید در بخشی از این مسیر  استفاده کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که مسیر ۲۹۸ کیلومتری بین شهرهای دینور(پایتخت کلرادو) تا گلن وود را انتخاب کنید مسیری که قطار از دل صحراها و گلوگاه های باریک در نزدیکی سر چشمه رود کلرادو عبور می کند و مناظر زیبایی را به شما هدیه می دهد.

  • خط اصلی بایکر- امور روسیه

شروع –تای شت ؛ پایان – سوت کایا گاوان؛ روزانه میروید فاصله – ۲۶۸۷ مایل (۴۳۲۴ کیلومتر)؛ مدت زمان – چهار روز یا بیشترطول می کشد.

کدام خط از بیش از ۲۵۰۰ مایل (۴۳۲۰ کیلومتر) بیابان سیبری عبور می کند، شهرهایی را از راه دور متصل می کند که در زمستان درجه حرارت آن به -۶۰ درجه سانتی گراد (-۷۶ درجه فارنهایت) می رسد و به عنوان بزرگترین پروژه ساخت و ساز در تاریخ اتحاد جماهیر شوروی معرفی می شود. یک سازه فوق العاده که در طول قرن در این منطقه ساخته شده مناظری که در طول مسیر از چشم میگذرانید واقعا شگفت انگیز هستند و لحظه لحظه جذاب تر می شوند. و توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

  • برگنزبانن در نروژ

شروع – اسلو؛ پایان – برگن؛ فاصله – ۳۰۸ مایل (۴۹۶ کیلومتر)؛ مدت زمان – ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه

این قطار شگفت انگیز یکی از شگفتی های ساخت و ساز راه آهن قرن نوزدهم است اما با این وجود در خارج از نروژ کمتر کسی در مورد آن می داند. در عرض بیش از شش ساعت و ۳۰۰ مایل (۴۹۰ کیلومتر) سفر، این مسیر طیفی از زیبایی های نروژ را به نمایش می گذارد. صعود به قنات ها، عبور از رودخانه ها، عبور ازمیان کوه ها  و عبور از سرزمین های بی نظیر همه این موارد در کنار خط ریلی نروژ هستند.

و این تنها تعداد کمی از مسیرهای فوق العااده ریلی در سرتا سر جهان که ما به شما معرفی کردیم.

منبع: www.lonelyplanet.com